Vandaag, tijdens Giving Tuesday, lanceert The Social Handshake het nieuwe initiatief ‘LoonGift’. Een online platform voor werkgevers en werknemers, waarmee werknemers een maandelijkse gift direct vanuit het salaris aan goede doelen kunnen doen.
Het is een bekend fenomeen in England waar jaarlijks meer dan een miljoen Engelsen via ‘payroll giving’ aan goede doelen geven. In Nederland is het echter minder bekend. Het is een nieuwe manier om makkelijk en veilig te geven en gebruikers kunnen belastingvoordeel krijgen.
One-stop-shop platform voor medewerker én werkgever
Het platform van LoonGift is in korte tijd ontwikkeld door Incentro. PwC, De Bauw Blackstone Westbroek en Loyens & Loeff hebben ook bijgedragen om het juridisch mogelijk te maken en er is een overeenkomst gesloten met de Belastingdienst. Honderd procent van de gift gaat direct naar het goede doel. Daarnaast krijgen werkgevers door een overzichtelijk dashboard inzicht in wat hun medewerkers écht belangrijk vinden. Door middel van gekleurde iconen kan de werkgever inzien wat de "handshake" is van een werknemer en welke goede doelen medewerkers met elkaar delen.
LoonGift-founder & Managing Director Sandra van Beest: 'Toen ik in het bedrijfsleven werkte wilde ik zelf ook méér goed doen, maar door de drukte kwam het er niet van. Dat zag ik ook om mij heen. Veel mensen met goede intenties, waar niet altijd evenveel van terecht komt. Daarom heb ik mij tot doel gesteld om ‘goed doen’ makkelijker te maken. Zo is LoonGift ontstaan.'
Werkgevers kunnen zich aanmelden via Loongift.nl.