Robert van Boven is vorige week begonnen als hoofd fondsenwerving van het Nederlands Bijbelgenootschap. De afgelopen jaren zette hij zich als fondsenwerver, hoofd communicatie en marketeer in voor verschillende goede doelen. Nu maakt hij de overstap van Open Doors Nederland naar het Bijbelgenootschap.
Van Boven volgde in de vroege jaren 0 een aantal opleidingen die gericht waren op non-profits. Op de Universiteit Utrecht deed hij een PAO Marketing, Sponsoring en Fundraising for non-profit, om vervolgens ook non-profit management te volgen aan de Christelijke Hogeschool Ede. Twee jaar later keerde hij terug naar Utrecht voor een opleiding Strategic Management.
Zijn carrière begon al eerder, bij het Leger des Heils waar hij als hoofd communicatie, fondsenwerving en marketing werkzaam was. Daarna zette hij zich onder andere in voor de KNRM, KidsRights, de Reddingsbrigade en Open Doors Nederland. Daarnaast is van Boven sinds 2013 directeur van Move Fundraising en bekleedt hij verschillende bestuursfuncties.
‘We zijn erg blij met hem aan boord van het Nederlands Bijbelgenootschap’, deelt de organisatie via LinkedIn. ‘We hopen met hem verder te bouwen aan de mooie band met onze vaste donateurs, en natuurlijk ook aan het werven van nieuwe gevers.’