Njord Pattiasina volgt Jan van Betten per 5 augustus op als nieuwe directeur van Nudge.
Duurzaamheidsplatform Nudge, met 75.000 leden en 200 aangesloten bedrijven een van de grootste in Nederland, bestaat tien jaar. Dit is voor oprichter Jan van Betten het moment om het stokje over te dragen aan Njord Pattiasina.
Met jarenlange ervaring bij verschillende social enterprises ziet Njord veel kansen om Nudge door te laten groeien, met meer aandacht voor het sociale aspect van duurzaamheid. Jan van Betten blijft wel verbonden aan Nudge en gaat zich richten op de verdere uitbouw van de Nudge Global Impact Challenge.
Het sociale aspect van duurzaamheid
Njord Pattiasina (1981) heeft ruime ervaring in de impactsector. Hij combineert een bedrijfskundige blik met sterke focus op social impact. Zijn werk bracht hem regelmatig naar ontwikkelingslanden, waar de impact direct tastbaar is. Njord werkte tien jaar als adviseur in de zorg, voornamelijk vanuit Berenschot. Ook was hij commercieel directeur van een impact start-up die hij uitbreidde naar 80 landen. Het afgelopen jaar ondersteunde hij start-ups in de duurzaamheidssector.
Nudge Global Impact Challenge
Tien jaar geleden richtte Jan van Betten Nudge op. Zijn missie: gedragsveranderingen realiseren bij individuen en organisaties op het gebied van klimaat, energie, milieu en sociale duurzaamheid. Met ruim 200 partners en bijna 75.000 nudgers is hij aardig op weg, maar Jan ziet ook ruimte voor nieuwe kansen.
"Na tien jaar is het tijd voor een frisse wind. Njord brengt de juiste kennis en ervaring mee om Nudge verder te laten groeien."