Lokale bakkers, groenteboeren en koffietentjes voelen de gevolgen van de coronacrisis in de kas. Om deze lokale ondernemers, vaak deel van het sociale hart van een woonwijk, een hart onder de riem te steken heeft de Postcode Loterij de reguliere prijzenpot uitgebreid. De loterij voegt honderdduizenden cadeaukaarten die te besteden zijn bij restaurants en winkeliers in de buurt toe aan het prijzenpakket. In totaal gaat het om 17,5 miljoen euro aan tegoedbonnen.
De cadeaubonnen, ter waarde van vijftig euro per stuk, worden verloot bij de drie voorjaarstrekkingen van de Postcode Loterij. Het hoogtepunt van de actie staat gepland voor de trekking van mei, wanneer 12,5 miljoen euro aan tegoedbonnen worden uitgedeeld.
‘Met deze invulling van een deel van het prijzenpakket geven we verder invulling aan onze missie,’ aldus hoofd marketing van de Nationale Postcode Loterij, Marie-Claire Lintz. ‘Naast de schenkingen aan goede doelen, willen we ook via onze prijzen een extra steentje bijdragen en de ondernemers zo een hart onder de riem steken. Samen maken we het verschil.’