Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Banner Mindwize

Alternatieve collecte Nationaal Fonds Kinderhulp: 125.000 euro

4 mei 2020

Er is nog altijd geen ruimte voor de huis-aan-huiscollecte. Het Collecterooster is nog tot ten minste 6 juni leeggeveegd. Nationaal Fonds Kinderhulp is de vijfde getroffen organisatie die nu bekend maakt hoeveel hun alternatieve collecte heeft opgebracht. 'We dachten vier weken geleden dat we niets zouden ophalen. En nu? Nu blijkt het gewoon veel meer dan een ton te zijn!'

Logo van Nationaal Fonds Kinderhulp
Logo van Nationaal Fonds Kinderhulp

door Redactie Vf

Het Nationaal Fonds Kinderhulp haalde ruim 125.000 euro op. Een prachtig bedrag, stelt de organisatie. Er werden tijdens de collecteweek honderden digitale collectebussen aangemaakt, ansichtkaartjes met QR-codes door de brievenbus geduwd en er deden heel veel Tikkie-berichtjes de ronde. 'Door zoveel oog voor kinderen die opgroeien in armoede in ons land kunnen we samen tóch helpen met een bijdrage voor een fiets, een laptop of wellicht een fijn spel voor binnen of een voetbal voor buiten,' reageert de kinderorganisatie.

Ook al hoopt de organisatie volgend jaar weer 'gewoon' langs de deuren te kunnen gaan, zegt het ook geleerd te hebben van de digitale editie van de collecte. De in deze periode opgedane ideëen kunnen mee naar de toekomst, aldus het Fonds Kinderhulp.

Collectes in coronatijd

Vier andere goede doelen zagen hun huis-aan-huis collecte de afgelopen tijd afgelast worden. ReumaNederland had amper tijd om zich voor te bereiden en haalde met 30.000 euro maar een fractie van de normale opbrengst op. Fonds Gehandicaptensport (120.000 euro) en ZOA (220.000 euro) haalden ongeveer een kwart van de gebruikelijke opbrengst binnen. De Hartstichting wist 340.000 euro op te halen na een grote campagne met verschillende partners.

Lees meer over de campagne van de Hartstichting in het nieuwste Vakblad.

Meer over Collecteren Tikkie QR Coronavirus CoVid-19 Digitale collecte Nationaal Fonds Kinderhulp

Gerelateerde berichten

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close