Bij de Nudge Global Impact Awards in het Vredespaleis in den Haag zijn drie alumni van de Global Impact Challenge in de prijzen gevallen voor hun werk. Tijdens de uitdaging nemen honderd jonge, internationale professionals een jaar lang deel aan een leiderschapsprogramma over duurzaamheid in het bedrijfsleven, en het creëren van impact. De prijs is een blijk van erkenning voor diegenen die daadwerkelijke verandering in gang hebben kunnen zetten.
Alle professionals die vorig jaar aan het programma meededen, waren genomineerd. Uiteindelijk mochten zes finalisten tijdens de gala-avond in oktober hun impact pitchen. Na een vragenronde uit de zaal werd door een jury drie scores toegekend: directe impact, impact op het resultaat en projectmanagement. Deze scores werden gewogen en gecombineerd tot een ‘Total Impact Score’.
De beste drie pitches wonnen een Award: Hamed Beheshti (voor waterontziltingsbedrijf Boreal Light, Duitsland), Tessa Duste (voor de abonnementservice voor verse kruiden Hrbs., Nederland) en Sabrina Cloney (voor Danone, Ierland).
Nudge
Nudge is een in 2010 opgerichte social enterprise die een duurzame samenleving nastreeft. Het brengt mensen en organisaties met elkaar in contact via haar online platform ter ondersteuning van bottom-upinitiatieven die een blijvende positieve bijdrage aan de maatschappij leveren. Zo’n tweehonderd organisaties en meer dan 70.000 mensen zijn lid van het Nudge-netwerk. Meer informatie? Mail Ilse Lettinga (ilse@nudge.nl).
Dit artikel stond ook in nieuwsrubriek 'Kort en Goed' in het Vakblad fondsenwerving, dat op 17 december 2019 op de mat viel.