Zes sponsorsamenwerkingen uit de charitatieve sector zijn genomineerd om een SponsorRing 2019 te winnen. Zij werden door een vakjury uitgekozen uit een groep van 47 inzendingen. De winnaars worden op maandag 25 november in Postillion Amsterdam bekroond.
Rijksmuseum
De campagne ‘De stem van Rembrandt’ van het Rijksmuseum in samenwerking met ING is zowel in de categorie ‘Gesponsorde’ en de categorie ‘Kunst&Cultuur’ genomineerd. Met behulp van stemtechnologie werd een reconstructie gemaakt van de schildertechniek, karakter, taal en het stemgeluid van Rembrandt, waardoor de grootmeester zelf les kan geven.
In beide categorieën heeft het Amsterdamse museum concurrentie van een ander goed doel. Zo is de campagne voor meer AED’s in de buurt van de Hartstichting en Philips Benelux genomineerd in de ‘Gesponsorde’ categorie, en is het project ‘Junior Board 2019’ voor de Stichting Internationaal Theater Amsterdam (een stichting met anbi-status) voor de Kunst&Cultuur-categorie genomineerd. Het jongerenbestuur werd gerealiseerd in samenwerking met een grote groep sponsoren, waaronder de BankGiro Loterij.
‘Maatschappij'
Twee van de drie genomineerden voor in de categorie Maatschappij komen uit het maatschappelijk veld. Het project #myfirstblood van Sanquin, waarvoor ze haar krachten bundelde met de immens populaire game League of Legends, maakt kan op een uitverkiezing. De campagne moet jongeren aansporen om bloed te gaan doneren.
De bloedbank moet de strijd aangaan met Natuurmonumenten, die een nominatie ontvingen voor de samenwerking met Landal Greenparks. Zij brachten de case ‘Het creëren van natuurbeschermers van de toekomst’, die focust op het belang van gezonde biodiversiteit.