De nieuwste editie van Giving USA, het jaarverslag van de Amerikaanse filantropie van 2018, komt op dinsdag 18 juni op de markt. De jaarlijkse publicatie van de universiteit van Indiana combineert grote hoeveelheden data om een indicatie van de bronnen en de besteding van de filantropie in de Verenigde Staten te geven.
Hoofddoel van Giving USA is om te schatten hoeveel er gegeven wordt uit liefdadigheid. Daarvoor combineren zij gegevens van 53 miljoen Amerikaanse huishoudens, 16 miljoen bedrijven die aanspraak maken op ‘charitatieve aftrekposten’, meer dan een miljoen estates en 82.000 stichtingen. De door deze groep gemaakte donaties gaan naar meer dan 1,1 miljoen goede doelen en 300.000 religieuze organisaties.
Door de bewegingen nauwlettend in de gaten te houden kan Giving USA de filantropische trends in kaart brengen (het onderzoek verscheen in 2000 voor het eerst) en informatie bieden voor analyse waarop doelen gesteld kunnen worden.
Voor meer informatie en/of om een bestelling te plaatsen, kijk op https://store.givingusa.org/.