Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Facebook Top 250 Goede Doelen: winst en verlies

Kort & Goed

18 maart 2019

De meting van de Top 250 volgers van goede doelen op Facebook toont wisselende resultaten, schrijft fondsenwervingsblog Fundraiser Online. Aan de ene kant lijken de goede doelen na twee moeilijke jaren op het sociale medium weer op te krabbelen, maar aan de andere kant lijden een groot aantal van de Top 50-genoteerde non-profits ook volgersverlies.

Logo van Facebook.
Logo van Facebook. © Facebook

door Redactie Vf

Ongeveer 40 van de genoteerde organisaties in de Top 250 zien het volgersaantal dalen. Sommige pagina’s verloren ruim 600 volgers, een aantal van hen behoren al meerdere kwartalen consequent tot de dalers.

Toch zijn er ook veel organisaties die zich (snel) ontwikkelen op het platform. De gemiddelde groei kwam bij deze meting uit op 444 likes per pagina (het Van Gogh Museum, die qua volgersaantal met kop en schouders boven iedereen uitsteekt, niet meegerekend). De grootste stijger, na het Van Gogh Museum, is Hivos, met een groei van 11.000 volgers. Ook Stichting de Noordzee, KWF, KiKa en Milieudefensie vergaarden meer dan 5.000 vind-ik-leuks. Allemaal stegen ze ook met stip in de ranglijst.

De Top-10 van maart 2019:

In de top-10 zijn weinig veranderingen te zien. Het was stuivertje wisselen tussen KidsRights en Unicef op plaats 9 en 10.

Tegelijkertijd laat het aantal volgers op Facebook ook weer groei zien. Dat is voor het eerst sinds maart 2017, de hoogtijdagen voor goede doelen op Facebook: de genoteerde organisaties kregen toen 700.000 nieuwe vind-ik-leuks in een kwartaal. Bij deze meting konden 165.000 volgers worden bijgeschreven, een lichte stijging ten opzichte van december 2018.

Het totale aantal likes heeft nu de 10 miljoen gepasseerd. De drempel voor opname in de lijst van Fundraiser Online steeg van 2189 naar 2218.

De complete Top 250 is te vinden op de site van Fundraiser Online.

Meer over Facebook Fundraiser Online

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close