De Esprix lanceert vandaag haar nieuwe website. Inzenden van cases kan tot 25 januari 2019. In het vroege voorjaar beoordelen ruim 100 juryleden het werk op creativiteit en aantoonbaar resultaat. En op donderdagavond 18 april nemen de winnende merken en makers uit het vak het brons, zilver of goud in ontvangst.
De Esprix is dé vakprijs voor creativiteit met aantoonbaar resultaat. De kwaliteit van de strategische route om naar dit resultaat te komen, is hierbij altijd een voorwaarde om een nominatie te kunnen krijgen. De beste merkenbouwers, strategen, producers en creatieven van Nederland bediscussiëren, beoordelen en belonen het werk van NU, van vakgenoten. De senioriteit van deze juryleden geeft de beraadslagingen bij de Esprix-jurering een unieke zwaarte. Met de inzichten van de juryleden wil de Esprix een inspiratiebron zijn voor het vak. Kenmerkend aan de Esprix is dat het resultaat door de verschillende jury’s net zo zwaar wordt beoordeeld als het creatieve idee. Dus 50% effectiviteit, 50% creativiteit.
Drie nieuwe categorieën
Net zoals bij de afgelopen editie zijn er twaalf categorieën om in te zenden. Hiervan zijn er dit jaar drie helemaal nieuw. Ook zijn er drie categorieën aangepast aan de ontwikkelingen in het vak.
Nieuwe categorieën
- Sales promotions & Activation (i.p.v. Product launch)
- Media, Entertainment & Communications (i.p.v. Telecom & utilities)
- Consumer Services (i.p.v. Financial)
Vernieuwde categorieën
- Experimental (voorheen Innovatie)
- Retail, email & ecommerce (voorheen Retail)
- Corporate & Employee Experience (voorheen Employer Branding & Employee Engagement)
Nieuw bestuur
De Esprix heeft sinds dit jaar een nieuw onafhankelijk bestuur dat bestaat uit voorzitter Jacqueline Smit (RockportInk), Dick Buschman (ACHTUNG!mcgarrybowen) en Jur Baart (Fitzroy). De dagelijkse leiding is in handen van Marieke Dekkers.
Meer informatie
www.esprix.nl