Een groot aantal goededoelenorganisaties wil gemeenschappelijk campagne gaan voeren om het opnemen van een goed doel in een testament te stimuleren. Voor de campagne is mimimaal drie jaar uitgetrokken.
Een groot aantal goededoelenorganisaties wil gemeenschappelijk campagne gaan voeren om het opnemen van een goed doel in een testament te stimuleren. Voor de campagne is mimimaal drie jaar uitgetrokken.
Naast een collectieve publiekscampagne krijgen de aangesloten organisaties een ‘toolkit’ ter ondersteuning van hun eigen communicatie rond dit thema. De opzet van de campagne is mede geïnspireerd door de zeer succesvolle ‘Remember a charity’-campagne in het Verenigd Koninkrijk.
De campagne - die zich vooral richt op ‘babyboomers’ - wil in eerste instantie het geven aan een goed doel als onderdeel van de nalatenschap bespreekbaar maken. Uiteindelijk moet de campagne ertoe leiden dat het opnemen van een goed doel in je testament vanzelfsprekend wordt. Aansluiting bij de campagne staat (alleen) open voor door het CBF erkende organisaties. Meer dan zeventig organisaties hebben al toegezegd te willen deelnemen.
Aansluiting bij de campagne staat open voor door het CBF erkende organisaties. Meer informatie over de actie vind je hier.