160 miljoen Amerikaanse Facebook gebruikers kunnen pagina aanmaken om geld op te halen voor non-profitorganisaties.
.
Na een eerste fase waarbij slechts goede doelen toegang hadden tot de nieuwe toolset ‘Fundraisers’, zijn deze opties nu ook opengesteld voor individuele gebruikers. Iedereen in Amerika – zo’n 160 miljoen gebruikers – kan nu een pagina aanmaken op Facebook waarmee campagne kan worden gevoerd voor het goede doel (een 501(c)3 nonprofit naar keuze).
Met de campagnepagina kunnen gebruikers geld op halen, fondsenwervingsdoelen stellen, en vrienden en volgers van informatie voorzien. Facebook: ‘Fundraisers stelt iedereen die een non-profitorganisatie een warm hart toedraagt in staat om op een specifiek daarvoor bestemde pagina hun verhaal te vertellen, anderen in aanraking laten komen met de missie van de non-profit en mensen enthousiasmeren om een financiële bijdrage te leveren.’
Fundraisers voor non-profits
Herfst 2015 lanceerde Facebook de Fundraisers al voor non-profits. O.a. Mercy Corps, National MS Society en World Wildlife Fund integreerde toen al met succes campagnepagina’s met een donatiebutton op hun Facebookpagina.