Het is van belang dat organisaties zich goed voorbereiden op de aankomende Europese privacywet die van toepassing is op alle marketing- en advertising-activiteiten, stelt Patrick Jordens van DMCC.
Het is van belang dat organisaties zich goed voorbereiden op de aankomende Europese privacywet die van toepassing is op alle marketing- en advertising-activiteiten, stelt Patrick Jordens van compliance organisatie DMCC Nederland.
DMCC heeft een E-learning cursus ‘Privacy Awareness’ ontwikkeld om het privacybewustzijn bij de medewerkers van de organisatie te creëren. “Niet alleen de processen moeten opnieuw worden ingericht, ook het handelen van medewerkers speelt bij privacy een belangrijke rol.”
Kans op boetes en potentiele merk- en reputatieschade verkleinen
Door het lanceren van het e-learning programma wil DMCC organisaties de kans bieden om hun medewerkers op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met het thema privacy. Reeds 3500 cursisten namen deel. “Het is goed om te zien dat organisaties inzien wat de gevolgen en risico’s zijn als zij hun medewerkers niet bekend maken met alle regels rondom het verwerken van persoonsgegevens.”
Voor meer informatie over het e-learning programma ‘Privacy Awareness’ kan men terecht op privacy.weetwatjezegt.nl
Over DMCC Nederland
DMCC Nederland ondersteunt energiemaatschappijen, telecombedrijven, uitgeverijen, loterijen, financiële instellingen en goede doelen op het gebied van compliance bij klantcontact. Het DMCC-team heeft jarenlange ervaring met wetgeving en zelfregulering op het gebied van klantcontact en fondsenwerving en weet als geen ander hoe de processen van klantcontactomgevingen behoren te zijn ingericht om compliant te zijn met alle toepasselijke wet- en regelgeving.