De opbrengst van de kinderpostzegelactie is 9.501.338 euro.Een stijging ten opzichte van vorig jaar toen bracht de actie 9,1 miljoen op. Op de zegels stonden dit jaar afbeeldingen uit de kinderboekenserie 'Gouden Boekjes', Het thema was 'Een veilige toekomst'.
Met de opbrengst steunt de stichting Kinderpostzegels goede doelen in binnen- en buitenland. Dit jaar zijn dat bijvoorbeeld een organisatie tegen kinderarbeid en een stichting die zich inzet voor meer schoolbibliotheken. Leerlingen van 26 basisscholen die veel geld hebben opgehaald of creatief zijn geweest hebben een uitje naar een pretpark gewonnen.
Minder populair
Ondanks de hogere opbrangst daalt het aantal kinderen dat meedoet aan de actie gestaag. Zo deden er van 2010 tot 2013 nog zo'n 200.000 kinderen mee, toen werd 11,6 miljoen opgehaald. Vorig jaar daalde dat tot 185.000 en dit jaar waren het er nog minder: 170.000. Dit komt voor een deel doordat er minder kinderen zijn in Nederland en voor een deel doordat scholen ervoor kozen een jaar niet mee te doen aan de actie, omdat ze zich inzetten voor een andere actie'', liet een woordvoerster weten.