Vf Branded Content
Vf Branded Content is de commerciële content op Vakblad fondsenwerving. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoording van Vakblad fondsenwerving.
Online collectebus Digicollect
De nieuwe online collectebus van Kentaa maakt digitaal collecteren voor kleine en grote goede doelen mogelijk. Op het online platform krijgen fondsenwervende organisaties een eigen pagina, in hun eigen look en feel. De achterban — met een Facebookprofiel — kan in twee klikken een collectebus aanmaken en daarmee online collecteren.
De meest voor de hand liggende toepassing van digicollect is een online doorvertaling van de reguliere collecte. Door online te collecteren tijdens de collecteweek kunnen goede doelen de bekendheid van de collecteweek en de bereidheid om dan te geven, optimaal benutten. Er zijn natuurlijk ook andere toepassingen voor digicollect denkbaar op andere momenten in het jaar, zoals de digitale cadeaubus voor een verjaardag of een ander feest.
Fondsen werven met digicollect kan vanaf de pc en met smartphone of tablet dankzij het volledig responsive design. Iedereen die een collectebus aanmaakt krijgt een eigen pagina. Deze is makkelijk te delen via social media, e-mail en whatsapp. Mensen die een donatie doen worden uitgenodigd om dat te delen met hun eigen netwerk. Dat draagt bij aan de bekendheid van de campagne en vergroot de betrokkenheid. Het Longfonds was het eerste goede doel dat digicollect inzette, naast hun reguliere collecte in april. Inmiddels zijn ook het Prinses Beatrix Spierfonds en ALS Nederland met digicollect gestart.
Info: www.digicollect.nl
Bron: Kentaa