Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Fondsenwerving; Techniek of Mensenwerk?

Vf Branded Content

Vf Branded Content is de commerciële content op Vakblad fondsenwerving. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoording van Vakblad fondsenwerving.

Redactie Vf

instituteoffundraisinglogo2507250.88c9c9.jpg

Fondsenwerving; Techniek of Mensenwerk?

Niet echt verrassend (maar toch interessant), was het dat deze vraag telkens in een of andere vorm naar voren kwam, een maand geleden in juli, tijdens de National Convention, het vlaggeschip evenement van het Institute of Fundraising in Londen.

Voor ons kan deze vraag niet beantwoord worden met een "of." Fondsenwerving gaat zeker weten over het kiezen van de juiste mensen met people-skills en het opbouwen van vertrouwen. Maar fondsenwerving gaat ook over de strategie en techniek - elk deel moet gelijkwaardig naast elkaar staan als u er zeker van wilt zijn dat uw fondsenwerving succesvol zal zijn.

De eerste stap is om de visie en missie van uw organisatie te delen en vertrouwen te wekken. En dat betekent trouwens dat je doet wat je beloofd! Maar zodra je dit doet, moet je iets meer te doen met de relatie ... het moet worden ontwikkeld. Dit idee lijkt simpel genoeg, maar hoe kun je dat doen zonder tactiek en technieken?

Het hebben van een strategie die de beste technieken voor het vinden en ‘meeslepend intereseren’ van uw huidige, vervallen, en aspirant-donors is de basis – nodig, niet alleen voor die eerste stap, maar ook voor alle stappen die daarna komen. Dit creëert mogelijkheden om strategisch te gaan communiceren met uw donateurs, het bevestigen van het vertrouwen en het ontwikkelen van de donor relatie.

Een strategie die de donateurs aanspreekt en hen op de juiste manier en op het juiste moment fasineert, is de enige manier om de relatie te cultiveren en ervoor te zorgen dat op de lange termijn uw organisatie, de relaties krijgt die U nodig heeft.

Hier zijn vijf ideeën om donor cultivatie te ondersteunen, waarbij we het belang van het wekken van vertrouwen in het achterhoofd hebben gehouden:

  1. Geef genoeg erkenning. Door hun bijdrage te erkennen en hen op bijzondere manier te danken kunt u nieuwe donateurs cultiveren, zodat ze trouw blijven aan uw zaak, een pad voor hen effenen om de overgang te maken naar multi-gevers, terwijl het ook een verdieping geeft van lange termijn relaties met uw gewone (aanhoudende / maandelijks) gevers.
  2. Geef ze een warm welkom. Maak een (on- en offline) welkomstpakket als reactie op zowel online als offline donaties, te sturen naar zowel nieuwe donateurs maar ook naar donateurs die zijn gereactiveerd na een lange tijd.
  3. Maak het persoonlijk. Donateurs die in minder dan 24 maanden hebben gegeven, reageren vaak goed op extra inspanningen, zoals gepersonaliseerd exemplaar dat hun donatie-verleden specifiek vermeldt.
  4. Test, test, test. Het is onze ervaring dat het testen van een symbolische vraag binnen uw direct mail en online programma's niet alleen meer reacties uitroept van de prospectieve en vervallen donateurs, maar kan ook helpen om de gemiddelde giften en respons boven het gemiddelde uit te tillen.
  5. Koppel giften aan giften. Wanneer u een matching-gift campagne ontwikkeld waarbij grote individuele giften of overheid subsidies, of zelfs van zakelijke donateurs zal dit de de donaties van individuele donateurs verdubbelen, verdrievoudigen, of verviervoudigen. We hebben wedstrijden gezien waarbij de giften tot zeven keer het origineel cadeau vertegenwoordigden!

Na het lezen van deze ideeën, zou je zeggen fondsenwerving meer mensenwerk is en gaat over vertrouwen wekken of is het toch meer een techniek? Of bent u het eens dat het een perfecte balagns van beide?

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Close