Het online platform 4MORGEN is genomineerd voor de Accenture Innovation Awards, een wedstrijd waarbij innovatieve concepten worden beloond.
4MORGEN biedt een bijzondere manier van winkelen waarbij je met elke online aankoop gratis goede doelen steunt. De organisatie heeft afspraken met honderden webwinkels. Iedere keer als jij iets koopt via 4MORGEN keren deze winkels een bedrag uit, dat jij aan een goed doel naar keuze mag doneren.
Het online platform is ontstaan omdat initiatiefnemer Martijn Franssen meer wilde bijdragen aan de wereld en de mensen om hem heen. “Ik zet me al jaren in voor organisaties als Amnesty International en het Haags Dierencentrum en ik zie welk verschil donaties kunnen maken. Om goede doelen extra te steunen zonder dat de consument dit geld kost, werkte ik het concept 4MORGEN uit.”
Hoe 4MORGEN werkt wordt onder meer uitgelegd in de animatie hieronder:
In Nederland gelanceerde concepten die uitzonderlijke prestaties leveren op het gebied van innovatie en duurzaamheid én jonger zijn dan drie jaar, komen in aanmerking voor de Blauwe Tulpen, Groene Tulp en de Publieksprijs van de Accenture Innovation Awards. De winnaars van de Awards worden op 30 oktober in Utrecht bekendgemaakt.
Bron: 4MORGEN