Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Salesforce Foundation schenkt 1 miljoen dollar aan non-profit organisaties

17 juli 2015

Om te vieren dat Salesforce-medewerkers meer dan 1 miljoen uur aan vrijwilligerswerk hebben besteed, schenkt de Salesforce Foundation, leider in corporate filantropie, wereldwijd 1 miljoen dollar aan diverse non-profitorganisaties. Daarnaast zullen medewerkers van Salesforce deze week hun beste beentje voorzetten tijdens Salesforce Global Volunteer Week.

door Redactie Vf

Salesforce promoot sinds de oprichting van de organisatie het zogeheten 1-1-1 model. Dit betekent dat  Salesforce 1% van de inkomsten, 1% van de producten en 1% van de tijd van werknemers inzet voor de gemeenschap. Na 16 jaar is de mooie mijlpaal bereikt van ruim 1 miljoen uren vrijwilligerswerk. Meer dan 11.000 non-profitorganisaties in 72 landen werden ondersteund. Maar hier houdt het niet op, want Salesforce heeft deze week aangemerkt als Global Volunteer Week. Dat wil zeggen dat de meer dan 16.000 werknemers worden aangespoord om minstens één uur te besteden aan vrijwilligerswerk. Als onderdeel van het 1-1-1 model krijgt het personeel van Salesforce maximaal zes betaalde dagen per jaar om zich in te zetten voor non-profitorganisaties.  

Nederland
Afgelopen week was een team van Salesforce Nederland nog actief in de opbouw, begeleiding en het opruimen van het jaarlijkse zomerfeest van de Stichting Kinabu uit Zeist. En twee weken geleden was nagenoeg de hele Salesforce Nederland-organisatie actief bij een ‘Hour of Code’,  waarbij Utrechtse schoolkinderen uit verschillende groepen vertrouwd werden gemaakt met computers en programmeren.  

Wereldwijd
Om de mijlpaal te vieren zal de Salesforce Foundation tien subsidies van 100.000 dollar (90.563 euro) uitreiken aan non-profit organisaties wereldwijd. Deze organisaties zijn voorgedragen door medewerkers van Salesforce. 

De subsidies gaan naar:  

  • Adelgundenheim (Duitsland)
  • AIME (Australië)
  • The Boys and Girls Club of Indianapolis (Verenigde Staten)
  • Citywise Eductation (Ierland)
  • DonorsChoose.org (Verenigde Staten)
  • Inspire! (Verenigd Koninkrijk)
  • Multicultural Center Tokyo (Japan)
  • Project Sunshine (Verenigde Staten)
  • The Teen Resource Centre (Canada)

Bron: Salesforce Benelux

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close