Nieuwe manier om in beweging te komen voor het goede doel slaat aan!
De nieuwe sport- en goede doelenapp Fundrunner, beleefde deze week een magisch moment. De grens van 50.000 euro opgehaald sponsorgeld werd bereikt. Een prachtig resultaat van de duizenden Fundrunners die de app hebben gedownload en zich op deze manier inzetten voor hun doel.
Ondertussen is de gratis Fundrunner app al bijna 30.000 keer gebruikt sinds de lancering begin dit jaar. Met name de Zonnebloem heeft veel profijt van deze nieuwe manier om consumenten bij hun doel te betrekken.
"Voor de goede doelen is het lastig om met name de wat jongere doelgroepen aan zich te binden. Bij nieuwe generaties passen ook weer andere manieren van een steentje bijdrage. Met Fundrunner zien we dat we daar een mooie brug hebben geslagen. Zo kan iedereen op een eigentijdse manier 'goed doen' zonder dat men zelf hoeft te doneren of op zoek hoeft te gaan naar sponsors" aldus Bert Merkestein één van de initiatiefnemers van Fundrunner.
Toekomst
De toekomst ziet er goed uit voor Fundrunner. Steeds meer merken en organisaties verbinden zich aan dit concept, om Fundrunners te sponsoren en hun steentje bij te dragen aan de maatschappij. De laatste organisatie die is ingestapt is Hansaplast die de Fundrunners gaat sponsoren die zich inzetten voor het Rode Kruis. Ook steeds meer organisaties stappen in Fundrunner om hun eigen personeel te sponsoren en op die manier de betrokkenheid en vitaliteit van de werknemers te verhogen.
Bron: Addfunds