Vanaf donderdag 11 juni 2015 is het weer mogelijk om in te zenden voor de NRC Charity Awards. Deelname staat open voor alle instellingen die staan ingeschreven in de goededoelendatabank van Kennisbank Filantropie. De NRC Charity Awards zijn bedoeld om zowel grote als kleinere goede doelen te ondersteunen bij het bereiken van bestaande en nieuwe donateurs, vrijwilligers en ambassadeurs.
Deelnemende charitatieve instellingen maken kans op zes prijzen. Zowel de vakjury- als de publieksprijzen bestaan uit advertentieruimte ter waarde van €75.000,- bruto mediawaarde (exclusief 21% BTW). Dit bedrag kan worden ingezet in NRC Handelsblad, nrc.next of NRC Weekend.
Een vakjury onder leiding van hoofdredacteur Peter Vandermeersch beoordeelt alle inzendingen en selecteert hieruit de 24 mooiste, duidelijkste of meest indrukwekkende advertenties. Peter Vandermeersch over de Charity Awards: “Als voorzitter van de vakjury wil ik benadrukken dat niet alleen grote organisaties kans op een award maken, maar zeker ook kleine(re) organisaties. De jury let vooral op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap.”
Op de vernieuwde website www.nrccharityawards.nl kunnen charitatieve instellingen hun advertentie uploaden. Inzenden is mogelijk tot en met vrijdag 17 juli 2015. In tegenstelling tot vorig jaar zijn er dit jaar geen categorieën en is het alleen mogelijk om te stemmen op de 24 door de vakjury geselecteerde advertenties. De top 3 van de vakjury en de 3 advertenties met de meeste stemmen van de publieksjury zijn de winnaars van de NRC Charity Awards 2015.
Bron: NRC