Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen

Fondsenwerving via Facebook met Digicollect

Vf Branded Content

Vf Branded Content is de commerciële content op Vakblad fondsenwerving. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoording van Vakblad fondsenwerving.

Redactie Vf

DIGICOLLECT%20HEADER_0.jpeg

Fondsenwerving via Facebook met Digicollect

Digicollect, de online collectebus van Kentaa, maakt collecteren voor kleine of grote goede doelen mogelijk.  Op het online platform krijgen fondsenwervende organisaties een eigen pagina, in hun eigen look en feel. De achterban - met een Facebook profiel - kan in twee klikken een collectebus aanmaken en daarmee online collecteren. 

De meest voor de hand liggende toepassing van Digicollect is een online doorvertaling van de reguliere collecte. Door online te collecteren tijdens de collecteweek, kunnen goede doelen de bekendheid van de collecteweek en de bereidheid om dan te geven, optimaal benutten. Er zijn natuurlijk ook andere toepassingen voor Digicollect denkbaar; zo kan men de digitale collectebus inzetten als cadeaubus voor een verjaardag, afstuderen, of een ander feest. Fondsenwerven met Digicollect kan thuis vanaf de pc, maar ook prima op locatie via smartphone of tablet dankzij het volledig responsive design.

Voordelen van de reguliere collecte, met de kracht van het internet

De reguliere collecte is voor non profit organisaties bekend en nog steeds erg belangrijk. Toch lopen de inkomsten uit deze collecte terug. Niet iedereen gaat graag langs de deuren en men heeft steeds minder kleingeld bij de hand. Digicollect speelt in op deze ontwikkelingen. Het biedt alle voordelen van de traditionele collecte, met de gemakken van online fondsenwerving:
•    De sociale druk om te geven
•    Anoniem doneren
•    Doneren vanaf €2,-
•    De donatiemeter (hoeveel zit er al in mijn bus?)
•    Het hele jaar inzetbaar

Deel je collectebus via WhatsApp

Iedereen die een collectebus aanmaakt krijgt een eigen pagina. Deze is makkelijk te delen via social media, e-mail of zelfs WhatsApp. Mensen die een donatie doen worden uitgenodigd om dat te delen met hun eigen netwerk. Dat draagt bij aan de bekendheid van de campagne en vergroot de betrokkenheid.

Inmiddels zijn een aantal organisaties gestart met Digicollect, waaronder het Longfonds, Prinses Beatrix Spierfonds en ALS Nederland. Het Longfonds was het eerste goede doel dat Digicollect inzet naast hun reguliere collecte, tijdens de collecteweek (20 t/m 25 april).

Advertentie

Banner Mindwize
Close