Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Crowdsourcing bootcamp

6 februari 2015

Het internet biedt veel mogelijkheden voor burgers, scholen en bedrijven om non-profit organisaties te helpen. Het blijkt echter dat individuele non-profit organisaties niet de kennis en middelen hebben om de stap naar 'online' te maken. Daarom organiseert PIF World samen met ASN Bank en Kennisbank Filantropie een crowdsourcing bootcamp.

door Redactie Vf

Non-profit organisaties staan voor grote uitdagingen zoals vergrijzing van hun donateursbestand, een terugtredende overheid en het 'bel mij niet register' – om een paar voorbeelden te noemen.

Innovatie betekent veelal internet – en ook in de non-profit sector is men op zoek naar nieuwe manieren om donateurs online te informeren en activeren. 'Zelf een website maken die de benodigde innovatieve elementen in zich heeft is duur en tijdrovend. Daarom biedt PIF World een platform en samen met haar partners deze bootcamp aan' aldus PIF World oprichter Harmen van Doorn.

Elke non-profit organisatie in Nederland kan mee doen en krijgt zodoende de middelen, kennis en ondersteuning om te leren hoe het nieuwe fondsenwerven in de praktijk wordt gebracht. In anderhalve maand zijn er drie bijeenkomsten waarin je de verschillende fasen van crowdsourcing doorloopt. Hiermee krijgen stichtingen de kans om ervaring op te doen onder begeleiding van de experts.  'Voordeel van de bootcamp is dat je niet alleen de middelen krijgt en kennis op doet, maar dat je ook direct begint met fondsen werven' aldus Harmen van Doorn.  

Meedoen? Neem dan contact op met Roelien Rietveldt (via roelien@pifworld.com of 020-4707898). De Crowdsourcing Bootcamp wordt mede mogelijk gemaakt door ASN Bank en de Kennisbank Filantropie.

Over PIF World
Pifworld.com is het mondiale netwerk voor een betere wereld. Non-profit organisaties kunnen op dit online platform fondsenwerven en een community bouwen. PIF wordt in de sector wel het 'Spotify van de betere wereld genoemd' en heeft meerdere internationale prijzen gewonnen. 

Bron: PIF World

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje
Close