‘Wie jarig is, trakteert’: onder deze noemer heeft De Hypotheker, die dit jaar haar 30ste verjaardag viert, besloten sponsor te worden van de LINDA.foundation. In het jubileumjaar wordt met landelijke en lokale activiteiten geld ingezameld om gezinnen die het niet zo breed hebben een steuntje in de rug te geven.
“We willen iets goeds terug doen voor de samenleving. Hieraan geven we invulling door een goed doel te ondersteunen en we hebben onze medewerkers tijdens een poll gevraagd hun voorkeur uit te spreken. Hierbij kwam de LINDA.foundation met maar liefst 57 procent van de stemmen als winnaar uit de bus”, vertelt Kees Seip, Directeur Franchise van De Hypotheker.
De LINDA.foundation is een initiatief van Linda de Mol en Mood for Magazines, de uitgeverij van het magazine LINDA. “Onze stichting heeft als doel gezinnen met kinderen die zich in een financieel benarde positie bevinden een cadeautje te geven. In 2015 zullen dit minimaal 2.500 gezinnen zijn en in de komende jaren hopelijk nog veel meer. We zijn ontzettend blij met dit initiatief van De Hypotheker. Met haar steun maakt zij het mogelijk om veel gezinnen die op de armoedegrens leven een steuntje in de rug te geven”, vertelt Helena van Hes, verantwoordelijk voor fondsenwerving bij de LINDA.foundation.
Elke vestiging van De Hypotheker draagt dit jaar een bedrag van 150 euro bij. Dit bedrag wordt door de centrale organisatie van De Hypotheker verdubbeld. Ook ontvangen alle vestigingen een donatiebox die ze op de toonbank kunnen plaatsen. De Hypotheker heeft alle medewerkers opgeroepen om acties - van klein tot groot - te organiseren om geld in te zamelen voor de LINDA.foundation. Ook stelt zij geld beschikbaar voor de promotie van de organisatie.
Bron: De Hypotheker