Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Nieuwe gids onlinegeefplatformen

30 november 2014

Het Britse Institute of Fundraising (IoF) en de eveneens Britse Charity Finance Group (CFG) namen het initiatief tot de uitgave van de gids Making the most of digital donations: A practical guide to selecting and using online giving platforms.Het doel: het voor non-profits inzichtelijk maken van de wijze waarop onlinegeefplatformen werken en het identificeren van belangrijke overwegingen bij de keuze voor een platform.

door Redactie Vf

Caron Bradshaw – Chief Executive van CFG – over de gids: “De laatste jaren hebben uitgewezen dat het accepteren van onlinedonaties cruciaal wordt om het veranderde (geef)gedrag van donoren bij te benen. Maar goede doelen worden vaak ontmoedigd door het schijnbaar onoverzichtelijke aantal keuzemogelijkheden. Daarom zijn wij bijzonder ingenomen met deze praktische gids die ondersteuning biedt aan goede doelen bij het maken van strategische beslissingen. Wij hopen bovendien dat door deze gids de samenwerking tussen de  afdelingen Finance en Fundraising van goede doelen gestimuleerd wordt en dat zij goed geïnformeerd het gesprek over de keuze voor een platform kunnen aangaan.’ 

Peter Lewis – Chief Executive van het IoF – vulde daarop nog aan: “Wij hopen dat deze gids goede doelen stimuleert om online fondsen te werven en door de keuze voor het juiste platform dit daadwerkelijk effectiever doen.”

De gids is gesponsord en mede samengesteld door financieel dienstverlener Crowe Clark Whitehill. Er wordt daarom ook stilgestaan bij financiële regelgeving die voornamelijk van toepassing is op onlinefondsenwerving in Groot-Brittannië. Maar als jouw organisatie alleen in Nederland fondsen werft, kan het op zichzelf geen kwaad om daar vergelijkenderwijs kennis van te nemen. Bovendien staat de gids vol met bestpracticetips en casestudies die voor iedereen nuttig kunnen zijn. Vooral voor kleinere en middelgrote organisaties heeft de gids een toegevoegde waarde. Bijvoorbeeld als er gekozen moet worden tussen een volledig in de eigen website geïntegreerde onlinegeefmodule of een extern donatieplatform. Er worden daarbij enkele belangrijke mogelijkheden en overwegingen gegeven en je wordt stap-voor-stap door het keuzeproces begeleid.

De gids kan hier worden ingezien.  

Bron: Vakblad Fondsenwerving

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Close