Natuurmonumenten gaat samenwerken met Salesforce, ’s werelds grootste leverancier van software voor relatiemanagement. Natuurmonumenten zal de Salesforce software inzetten voor relatiemanagement, het opzetten van campagnes en fondsenwerving, gericht op het ontwikkelen van duurzame relaties met haar achterban.
Salesforce gaat ook vrijwilligersuren inzetten om Natuurmonumenten te ondersteunen in nieuwe ontwikkelingen op het gebied van dialoogmarketing en opvolgstrategieën. Iris Herder, directeur Marketing & Communicatie: ‘Door de samenwerking met Salesforce optimaliseren we ons relatiemanagement en kunnen we gerichter communiceren met onze leden en donateurs. Met de Salesforce software beschikken we over de nieuwste technieken waardoor onze medewerkers op elke plaats, op elk gewenst moment, altijd kunnen beschikken over de juiste informatie. Daarmee zetten we een enorme stap op het gebied van relatiegericht werken en kunnen we onze achterban beter bedienen, ook in onze gebieden.’
Natuurmonumenten verwacht de voorjaarscampagne van OERRR, het jeugdprogramma van de organisatie, als eerste hiervoor te kunnen gebruiken. Herder: ‘Wat we van die campagne leren, kunnen we vervolgens breder toepassen op andere relaties die zich verbonden voelen aan onze organisatie.’
Renzo Taal, Vice President Northern Europe van Salesforce: ‘Salesforce is bijzonder trots Natuurmonumenten te mogen ondersteunen bij het onderhouden en versterken van de relaties met hun leden, vrijwilligers en donateurs. Het is een prachtige organisatie om mee samen te werken, met een trouwe, groeiende achterban en een zeer grote en betrokken fanbase op social media.’
Bron: Vakblad Fondsenwerving