Al 17 jaar organiseert BBP Media de Plantronics Telesales Team Trophy. Voor de editie van 2015 hebben ze de wedstrijd in een nieuw jasje gestoken.
Na een brainstormsessie met vertegenwoordigers van goede doelen, en facilitaire en inhouse contactcenters, bleek dat er in de huidige tijd twijfels heersen over het doel van outbound calls: de conversie was lang niet voor iedereen het primaire belang.
Tegenwoordig zijn enthousiasme en tevredenheid van donateurs minstens zo belangrijk. Denk hierbij aan het effect van service calls en het belang van de Net Promoter Score. Service wordt belangrijker in de goededoelen-markt; ook de waarde van klantcontact in de totale keten neemt in belang toe. Een groot inlevingsvermogen en een hoge gesprekskwaliteit zijn van toegevoegde waarde voor het goede doel.
Daarom is er door de organisatie gekozen voor een vernieuwde opzet van de wedstrijd - die blijvend gericht is op de werving van donateurs, maar nu bestaat uit twee onderdelen:
* werving via behoudgesprekken;
* werving via service calls, zogenaamde ‘happy calls’.
Het aantal calls per deelnemend bureau zal voor de helft bestaan uit behoudcalls, op een bestand van oud-donateurs van het goede doel (records niet ouder dan 1,5 jaar) en voor de helft uit happy calls, waarbij huidige donateurs van het goede doel worden gebeld zonder geldvraag. Dit zijn ‘dank je wel’-gesprekken, in de trant van ‘Het afgelopen jaar hebben we met uw donatie een aantal projecten gerealiseerd. Daar willen we u voor bedanken.’
De Plantronics Telesales Team Trophy beoordeelt de prestaties van de deelnemende contactcenters, zowel facilitair als inhouse, langs twee lijnen: de conversie van de behoudgesprekken én de gesprekskwaliteit van de service calls.
In dit stadium van de voorbereidingen voor de wedstrijd, roept de organisatie van de prijs goede doelen op om zich aan te melden als begunstigd goed doel voor de aankomende editie (wedstrijdperiode februari 2015, uitreiking april 2015). Gesprekken hierover vinden plaats in de maand november.
Voor meer informatie kan je terecht bij Wilma Tijssen.
Bron: BBP Media