Vf Branded Content
Vf Branded Content is de commerciële content op Vakblad fondsenwerving. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoording van Vakblad fondsenwerving.
Onderzoek 'Invloed van communicatie op loyaliteit'
Bindinc. heeft het initiatief genomen om de invloed van communicatie op de loyaliteit te onderzoeken door middel van een grootschalig onderzoek onder donateurs in Nederland. Dit onderzoek, uitgevoerd door onderzoeksbureau MediaTest, geeft inzicht in de impact van verschillende communicatiemiddelen en de verschillende vormen van content die daarmee samengaan, op de loyaliteit van donateurs.
Bekijk ook de infographic.
Steekproef:
1.235 donateurs
- 38% Goud
- 30% Zilver
- 33% Brons
- 47% mannen
- 53% vrouwen
Leeftijd:
- 22% 18 t/m 44 jaar
- 26% 45-54 jaar
- 35% 55-64 jaar
- 16% 65+
Voornaamste conclusies:
De resultaten van het onderzoek leiden tot drie hoofdconclusies:
- Communicatie leidt tot loyaliteit
- Er zijn duidelijke effecten van de verschillende soorten content op de loyaliteit
- De verschillen in achtergrondvariabelen tussen loyale donateurs en minder loyale donateurs zijn beperkt
De whitepaper is in te zien door het formulier op de website van Bindinc. Kenniscentrum in te vullen. Bij vragen over het onderzoek of een presentatie op locatie, neem contact op met kenniscentrum@bindinc.nl