Vf Branded Content
Vf Branded Content is de commerciële content op Vakblad fondsenwerving. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoording van Vakblad fondsenwerving.
Stichting Opkikker Live met Charibase
Almere, 28 februari – Blackbaud (Nasdaq: BLKB) kondigt vandaag aan dat Stichting Opkikker Charibase fondswervende software in gebruik heeft genomen om haar donateurrelaties en organisatie van Opkikkerdagen te beheren.
"Stichting Opkikker heeft een flinke groei doorgemaakt in de afgelopen jaren en verwacht deze groei voort te zetten in de komende jaren”, zegt Ellen Tas, Applicatiebeheerder van Stichting Opkikker. “Charibase helpt ons om onze relaties (o.a. gezinnen, ziekenhuizen, vrijwilligers, sponsors en donateurs) efficiënter te beheren. Daarnaast is het voor ons heel belangrijk dat wij de organisatie van onze evenementen goed kunnen vastleggen."
Stichting Opkikker organiseert Opkikkerdagen voor gezinnen met een langdurig ziek kind. Hiervoor werkt Stichting Opkikker samen met ruim 40 ziekenhuizen in heel Nederland. Door het faillissement van haar vroegere leverancier zag Stichting Opkikker zich genoodzaakt om op zoek te gaan naar een nieuw CRM systeem. Na een beoordeling van de grotere spelers in de markt, werd begin 2010 de keuze gemaakt voor Charibase van Blackbaud. Charibase is een krachtige CRM-oplossing voor non-profitorganisaties, specifiek ontwikkeld voor fondsenwerving en donateurmanagement. Charibase combineert donateur- en ledenmanagement, direct marketing en ondersteuning van financiële en operationele processen.
Charibase biedt voor Stichting Opkikker de benodigde ondersteuning voor het donateurbeheer, vrijwilligersbeheer en het algemene relatiebeheer. Wat voor Stichting Opkikker echter de doorslag gaf was de evenementenmodule. Deze module is door Blackbaud zodanig aangepast dat de specifieke organisatie rondom de individuele en Super Opkikkerdagen hier goed in kan worden vastgelegd.
Sinds kort is Charibase bij Stichting Opkikker in gebruik, en de reacties zijn positief. De structuur van het systeem is overzichtelijk en dankzij een gedegen implementatietraject sluit het naadloos aan bij de diverse werkzaamheden van Stichting Opkikker. Stichting Opkikker denkt met Charibase een goede ondersteuning te hebben gevonden voor de diverse administratieve processen.
Edwin Schalk, managing director van Blackbaud: “We zijn zeer verheugd om de oplossing te leveren die Stichting Opkikker zal helpen om haar missie, een bijdrage leveren aan de mentale energie van een langdurig ziek kind door het organiseren van een dag vol ontspanning en blijheid samen met het gehele gezin, te volbrengen. Charibase zal hieraan bijdragen door het ondersteunen van de administratie rondom het organiseren van Opkikkerdagen, het stroomlijnen van het donateurbeheer en het ondersteunen van de organisatie in haar continue groei.”
Over Stichting Opkikker
Stichting Opkikker organiseert Opkikkerdagen voor gezinnen met een langdurig ziek kind. Hiervoor werkt Stichting Opkikker samen met ruim 40 ziekenhuizen in heel Nederland. De stichting is opgericht in 1995 als particulier initiatief en werkte destijds volledig met vrijwilligers. Na een jaar van voorbereiding is de Opkikker in 1996 daadwerkelijk gestart met het organiseren van 20 Opkikkerdagen voor gezinnen waarvan het kind onder behandeling was in het AMC te Amsterdam. De afgelopen veertien jaar heeft de stichting een enorme groei doorgemaakt. Met behulp van 120 vrijwilligers in het land en honderden gelegenheidsvrijwilligers heeft Stichting Opkikker in 2009 1100 gezinnen opgekikkerd, dat zijn ruim 5500 personen. Naast de Opkikkerdagen heeft Stichting Opkikker alternatieve evenementen georganiseerd, waaronder een piraten- en sprookjesdag. Voor meer informatie: www.opkikker.nl.
Over Blackbaud
Blackbaud is de wereldwijde marktleider op het gebied van software en diensten, specifiek ontwikkeld voor non-profitorganisaties. Hiermee kunnen non-profitorganisaties hun operationele efficiency verbeteren, de relaties met hun donateurs, leden, vrijwilligers en andere belanghebbenden versterken, en meer fondsen werven om hun doelen te verwezenlijken.
Circa 24.000 organisaties wereldwijd maken gebruik van een van de producten en diensten van Blackbaud voor fondsenwerving, relatiemanagement, financieel management, websitebeheer, email marketing, direct marketing, business intelligence, consultancy en analyses.
Blackbaud is opgericht in 1981 en stelt zich ten doel om non-profitorganisaties als partner te voorzien van de IT-oplossingen en diensten die zij nodig hebben om hun doelstellingen te bereiken.
Het hoofdkantoor van Blackbaud is gevestigd in Charleston, Verenigde Staten. Daarnaast heeft Blackbaud vestigingen in Australië, Canada, Hongkong, Groot-Brittannië en Nederland. Wereldwijd heeft Blackbaud ruim 2000 medewerkers. Het Nederlandse kantoor van Blackbaud is gevestigd in Almere en telt circa 30 medewerkers. Voor meer informatie: www.blackbaud.nl