Vf Branded Content
Vf Branded Content is de commerciële content op Vakblad fondsenwerving. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoording van Vakblad fondsenwerving.
Leprastichting geeft ziekte het laatste zetje!
Het aantal mensen met lepra is de afgelopen twintig jaar gehalveerd. Nu wil de Leprastichting de ziekte definitief onder controle krijgen. WWAV maakte een multimediale campagne met een heldere propositie: ‘Geef lepra het laatste zetje.’
De campagne onderscheidt zich niet alleen door de propositie, maar ook door de opvallende beeldtaal. Foto’s van mensen met verminkte ledematen staan steeds half in beeld tegen een verder witte achtergrond. Hiermee tonen we de heftigheid van de ziekte, zonder botweg te willen shockeren. Bovendien symboliseren we dat de ziekte al bijna ‘uit beeld’ is. En dat juist daarom het laatste zetje zo belangrijk is!
De Leprastichting is van plan de campagne meerdere jaren te voeren. Naast mailpacks, advertenties en online banners, maakte WWAV inmiddels ook een korte televisiespot (20 seconden), die eveneens als online spot ingezet kan worden.
Voor de tv-spot klik hier.