In dit nummer
-
Waarom deze ontwikkelingscampagnes echt niet meer kunnen
Hongerige kinderen en witte redders zijn nog altijd aanwezig in campagnes van Nederlandse ontwikkelingsorganisaties. Maar ook de ‘nieuwe generatie’-campagnes zijn problematisch, zien Emiel Martens en Wouter Oomen. Jaarlijks reiken zij met het Expertisecentrum Humanitaire Communicatie een award uit voor de beste én slechtste campagne. Wat gaat er mis, en hoe kan dat beter?
-
Sylvia Guldenmundt (Rode Kruis) over fondsenwerving
In Vakblad fondsenwerving zetten we de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Deze keer: Sylvia Guldenmundt, teamleider Stichtingen en Vermogensfondsen bij het Nederlandse Rode Kruis.
-
Marieke de Rosner: helpt een handje met overleven
Op gepaste afstand – ruim 100 kilometer – spreek ik met arts en vrijwilliger Marieke de Rosner. In zowel haar werk als haar vrijwilligerswerk zet ze zich in voor mensen die acuut wat hulp kunnen gebruiken. Of het nu om een orgaandonatie of een voedseldonatie gaat, Marieke de Rosner zet zich dagelijks in voor haar medemens.
-
Hoe Partos de belangen behartigt van non-profits in de ontwikkelingssamenwerking
Iedereen zou wel aan willen kloppen bij het Torentje voor een onderonsje met premier Rutte over de zaken die zij belangrijk vinden. Ook goede doelen proberen voeten aan de grond te krijgen in politiek Den Haag. Maar hoe gaat dat in zijn werk? Vakblad fondsenwerving bespreekt het met Koos de Bruijn, lobbycoördinator van branchevereniging Partos.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina