In dit nummer
-
In gesprek met een echte fundraising family: de familie Humphries
Geamuseerd kijkt Betty (14), zittend in de woonkamer, haar verblufte ouders aan. ‘Dus je hebt,’ zegt haar moeder. ‘Met je telefoon een euro gedoneerd voor de brandende Amazone-bossen?’ Haar vader, vanaf het puntje van zijn stoel: ‘En dat heb je gedaan via een berichtje op Instagram?’
-
Hoe ontwikkel je wel succesvolle samenwerking tussen goede doelen en bedrijven?
Jos Rath promoveerde in juli 2019 op het proefschrift ‘Entrepreneurial Philanthropy Partnerships. In search of alignment’, over samenwerking tussen profits en nonprofits. Bij het verbeteren van de samenwerking tussen goede doelen en bedrijven, met als gezamenlijk einddoel: een grotere filantropische impact, zullen de uitkomsten van het onderzoek goed van pas komen.
-
Vijfentwintig jaar belangenbehartiging
Dit jaar bestaat de belangenbehartiging door en voor fondsenwervende instellingen in Nederland vijfentwintig jaar. Net als Jan van Berkel, de huidige voorzitter van Goede Doelen Nederland, was ik er indertijd bij.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina