In dit nummer
-
Doorpakken II
We kijken terug op een zeer geslaagde Vakdag Fondsenwerving, de twaalfde. De upgrading van het programma de laatste jaren, met meer sessies met zeer ervaren, buitenlandse sprekers en Nederlandse toppers, heeft deze nationale congresdag voor iedereen in fondsenwerving – veel of weinig ervaring – nog aantrekkelijker gemaakt.
-
Carel en Imme Rog; over de pionier en zijn dochter
Sommige beroepen, zoals arts of advocaat, zitten in de familie. In het geval van Imme Rog is het marketingexpert. Al ruim negentien jaar zet ze zich in voor de Goede Doelen Loterijen. Haar voorbeeld? Vader Carel Rog, voormalig directeur Reader’s Digest Benelux en een van de pioniers als het gaat om direct marketing. Hij kreeg onlangs zelf het naar hem vernoemde eerbetoon: de Carel Rog Penning, ter gelegenheid van 15 jaar Data Driven Marketing Association (DDMA). Een dubbelinterview over commerciële communicatie, het geheim van succesvolle marketing en pionieren in nieuwe tijden.
-
Kleur bekennen
Vol verwachting klopte mijn hart: ik mocht stemmen voor de Provinciale Staten! Moest ik trouw blijven aan de partij die mij op landelijk en Europees niveau vertegenwoordigt? Of kon ik beter een club kiezen die mijn belangen dicht bij huis behartigt? Spannend hoor!
-
60 Jaar Junior Chamber International in Nederland
De Junior Chamber International heeft reden om feest te vieren. Het is namelijk 60 jaar geleden dat de Nederlandse afdeling van JCI officieel het levenslicht zag. Voor Vakblad fondsenwerving het moment voor een kijkje in het verleden en een blik op de toekomst. Welke projecten heeft JCI verwezenlijkt en wat zijn de plannen voor de nabije toekomst?