Artikelen in dit nummer
-
Socialtalk: innovatie in huis-aan-huiswerving
Ruim een jaar geleden begon Mindwize te experimenteren met Socialtalk. Een nieuwe aanpak in fondsenwerving, waarbij mensen die incidenteel hebben gegeven, thuis worden bezocht. Ze worden tijdens die bezoekjes bedankt voor hun bijdrage en er wordt gekeken of ze structureel donateur willen worden.
-
Verandering
Verandering en innovatie in fondsenwerving lijken steeds sneller te gaan, vooral in de digitale wereld. Lees in dit blad het verhaal van Walter van Kaam over (de vele vormen van) onlinewerving. Denk ook aan SEPA (Single Euro Payments Area) en vanaf 2018 PSD2 (Payment Service Directive 2), die als een storm door de betaalwereld trekken. Dat gaat het betaalgedrag van donateurs veranderen en dus ook de fondsenwerving. We gaan van acceptgiro en automatische incasso naar slimme betaalapps, met de gever zelf aan de knoppen. Stormachtige ontwikkelingen, waar lang niet elk goed doel meteen een antwoord op heeft.
-
Gwen van Mansum over fondsenwerving
In dit Vakblad zetten we graag de fondsenwervers centraal, met persoonlijke verhalen over wat hen beweegt, waarom ze dit werk doen en hun organisatie kozen. Hoe is hun eigen geefgedrag, wat vinden ze van de actuele ontwikkelingen in hun vak? Voor dit nummer spraken we met Gwen van Mansum, directeur van de Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis AMC.
-
Concurrentie in de fondsenwerving
Concurrentie? Dat is een vies woord voor de commerciële markt, hoor ik je denken. Dat is iets waar wij in de goededoelenwereld niets mee te maken hebben.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- Volgende pagina