Artikelen in dit nummer
-
De journalist als fondsenwerver
De laatste jaren lijkt het in de media in toenemende mate over de media zelf te gaan. De oude verdienmodellen zijn niet meer in staat onafhankelijke media in ruime mate in de lucht te houden. Is fondsenwerving de oplossing? We spraken met journalistieke initiatiefnemer Teun Gautier en vervolgens met Peter Elshout, directeur van de Groene Amsterdammer.
-
Risico's: vriend of vijand van je goede naam
Als iets de gemoederen hoog doet oplopen, is het wel een goed doel dat publicitair in de problemen komt. We kunnen ons allemaal de voorbeelden herinneren, soms van jaren terug. Zo lang kan het effect van een misser na-ijlen. Fondsenwervende instellingen lopen nu eenmaal risico’s en misschien wel meer dan gemiddeld. Immers, werken aan verandering in de wereld betekent risico’s nemen. Zeker voor hen die in het zuiden werken. Daarom is het vreemd dat het goed omgaan met risico’s zo weinig aandacht krijgt.
-
Waar het mis kan gaan (en ging)
In het artikel hiervoor gaat het over risico's. We illustreren de noodzaak om daarover na te denken met een aantal actuele ontwikkelingen
en gebeurtenissen. -
Hoe natuurmonumenten OERRR werd
Op 15 februari 2012 om 15.00 uur had René Terhorst van Natuurmonumenten zijn OERRR-moment. Dat was het begin van wat OERRR zou worden. Met veel enthousiasme gingen ze aan de slag bij Natuurmonumenten. Maar dat het zo succesvol zou worden, was ook voor hen een verrassing.