In dit nummer
-
Strijdvaardigheid en inspiratie op de eerste Dag van het Mecenaat
Nu het overheidsbudget voor kunst onder druk staat, is het des te belangrijker dat de culturele sector het maatschappelijk nut van kunst helder voor het voetlicht brengt. Gedegen onderzoek en een sterke, eenduidige lobby naar Den Haag én het algemeen publiek zijn essentieel, zo viel te horen op de Dag van het Mecenaat. ‘Cultuur is een gedeeld goed – niet publiek of privaat, laat dat helder zijn.’
-
Ingrijpende gevolgen Europese Privacywet
In 2018 treedt de nieuwe Europese privacywetgeving (Algemene Verordening Gegevensbescherming) in werking. Voor elke organisatie, commercieel of non-profit die data registreert en of verwerkt, heeft deze wet ingrijpende gevolgen. Tijd voor een wake-up call!
-
Goede doelen worstelen met crm
Een flink aantal goede doelen ervaart tekortkomingen in hun huidige crm. Een deel daarvan is op zoek naar iets nieuws, maar toch is er ook een deel dat hierin berust. Is er te weinig keus of is het budgettair niet haalbaar om voor de beste oplossing te kiezen? Op het gebied van crm-systemen voor goede doelen is er het nodige gebeurd de afgelopen jaren. Datapartners ging failliet, iFunds stortte zich op overnames en Salesforce verwierf in korte tijd een flink marktaandeel.
- Vorige pagina
- 1
- 2
- Volgende pagina