Jaargang 17, nummer 6

In dit nummer

  • Benchmark in de cultuursector toont aan...

    1 oktober 2015 om 07:00

    De essentiële vraag of de fondsenwerving goed genoeg is, is voor bestuursleden, directeuren en hoofden fondsenwerving minder gemakkelijk te beantwoorden dan je zou denken. Er zijn natuurlijk de gangbare vragen. Hebben we meer opgehaald dan vorig jaar? Hebben we onze doelstellingen gehaald? Halen we meer op dan vergelijkbare organisaties? Maar daarmee is het beeld niet compleet. Wat we moeten weten is of onze fondsenwervingsactiviteiten effectief zijn en of we zoveel ophalen als we kunnen.

    Lees meer over "Benchmark in de cultuursector toont aan..."
  • Nienke Teunissen beklom de Kilimanjaro om geld in te zamelen voor War Child

    1 oktober 2015 om 07:00

    Nienke Teunissen, projectmanager fondsenwerving bij War Child, beklom in februari de Kilimanjaro om geld in te zamelen voor oorlogskinderen. Ze kreeg in haar eentje in enkele maanden tijd 7.870 euro bij elkaar. “Je bent pas een echte fondsenwerver als je zelf een keer een actie georganiseerd hebt.”

    Lees meer over "Nienke Teunissen beklom de Kilimanjaro om geld in te zamelen voor War Child"
  • Beltrends van de afgelopen vijf jaar onderzocht

    1 oktober 2015 om 07:00

    In het jubileumnummer VFW100 is beschreven hoe ingrijpend het bellen voor goede doelen de afgelopen jaren is veranderd, onder meer door de nieuwe regelgeving. Telemarketingbureau Christal onderzocht de trends van de afgelopen vijf jaar.

    Lees meer over "Beltrends van de afgelopen vijf jaar onderzocht"
  • Een persoonlijke aanpak is essentieel voor succes

    1 oktober 2015 om 07:00

    Om allerlei redenen wordt het steeds belangrijker donateurs en sponsoren te binden en te boeien. Een persoonlijke benadering is daarbij essentieel. Er zijn vijf trends die in dat verband een overweldigende impact hebben, met één doel: het bereiken van optimale personalisatie, oftewel de donateur volledig centraal stellen. Heel wat commerciële organisaties hebben de eerste stappen al gezet in vergaande personalisatie. Nu is het de beurt aan goede doelen, stichtingen en andere non-profitinstellingen die zich richten op fondsenwerving. Want ook voor hen geldt: een persoonlijke aanpak is essentieel voor toekomstig succes.

    Lees meer over "Een persoonlijke aanpak is essentieel voor succes"
Close