In dit nummer
-
Olifanten en ergernissen
Een aantal weken geleden werd ik gebeld door een mevrouw van het WNF. Ik had een eenmalige sms gestuurd voor een gift van een euro tegen stroperij. Of ze me wat mocht vertellen? “Prima, maar ik wil niet structureel steunen.” Nee, maar of ze me dan wel wat mocht vertellen? “Ja, maar als het toegaat naar een structurele gift is mijn antwoord nee.” En de WNF-mevrouw vertelde.
-
Koers Houden is van cruciaal belang
In ons land zijn talloze stichtingen, corporaties en verenigingen. Hun bestuurders en leden zijn begaan met ons lot. De meesten besteden hun tijd vrijwillig. Hoewel er onduidelijkheid bestaat over het aantal vrijwilligers dat erbij betrokken is, zien we nog niet dat het aantal instellingen kleiner wordt. We hoeven ons dan ook nog geen zorgen te maken over dit aspect van het maatschappelijk middenveld.
-
Interessant
Een jaar geleden nam mijn leven een interessante wending. Ik was net vijftig geworden en zat alleen aan de bar van een café zielig te wezen toen er een man naast mij kwam zitten. “Kun je goed luisteren?” vroeg hij. “Als het interessant is,” antwoordde ik. Dat was het.
-
Het belang van merken voor nonprofits is groot
Sinds 2012 biedt de IF-Academy in samenwerking met brand consultancy 37Celsius de leergang merkbeleid voor non-profitorganisaties aan. De leergang is een topopleiding voor managers en directeuren die (na de opleiding Fondsenwerving B) op strategisch niveau met het merkbeleid van de organisatie aan de slag willen. De leergang combineert wetenschappelijk inzicht en theorie over merkenbouw met praktijkgerichte opdrachten. Het is de enige leergang in Nederland die zich toespitst op merkbeleid voor non-profits. We spraken met Jorge Labadie, een van de kerndocenten.