Mobile Interaction Company (M.I.C.) gaat de chatbot voor feedback en activatie van abbi insights inzetten in aanvulling op haar mobiele journeys. De betrokken partijen willen met de samenwerking goede doelen en culturele instellingen helpen om de connectie met hun achterban persoonlijker en doeltreffender te maken.
Storytelling en een persoonlijke toon zijn effectieve manieren om de loyaliteit van een donateur, lid of vrijwilliger te versterken, waardoor de chat(bot) recent aan populariteit wint. Met de integratie van chat in een mobiele journey kunnen organisaties hun achterban voorzien van extra informatie of op verschillende momenten vragen beantwoorden. Ook kan de chat gebruikt worden om feedback te vergaren op de donateursbeleving, waarmee de werver in de toekomst rekening mee kan houden.
Waarde toevoegen
M.I.C. slaat voor deze ontwikkeling de handen ineen met abbi insights, een organisatie die zich al geruime tijd bezighoudt met het ontwikkelen van chatbots gericht op activatie. ‘Ik denk dat onze chatoplossing het platform van M.I.C. heel goed aanvult en dat we gezamenlijk nog meer waarde kunnen toevoegen aan de campagnes van goede doelen en culturele instellingen,’ aldus Marco Wolters, CEO van abbi insights.
Mobile Interaction Company maakt zich tijdens de coronacrisis hard voor betere en efficiëntere digitale werving. Eerder dit jaar kondigden de customer journey experts een samenwerking met Kentaa/Digicollect aan en hielpen ze met het organiseren van grootschalige digitale collectes (bijv. van de Hartstichting) en een wervingsactie met QR-codes bij een wedstrijd van Ajax.