Onderzoek van Motivaction laat zien dat eerlijkheid en oprechtheid van goede doelen het meest bepalend zijn voor hun reputatie.
Goede doelen en fondsenwervervende organisaties opereren steeds commerciëler: Zo heeft Amnesty een eigen webshop en er zijn samenwerkingsvormen ontstaan tussen bijvoorbeeld de Nederlandse Brandwonden Stichting en OHRA, KLM en WNF. Om financiële stabiliteit te garanderen, is deze ontwikkeling onvermijdelijk. Dergelijke activiteiten zorgen wel voor een spanningsveld: de reputatie van goede doelen is afhankelijk van ‘emotionele factoren’, terwijl de reputatie van de partijen waar ze mee samenwerken, gestoeld is op instrumentele waarden. Dat blijkt uit recent onderzoek van Motivaction.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!