Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten geschreven door Jaap Zeekant
-
Mond- tot-mondreclame 2.0
Mensen hechten steeds minder waarde aan wat organisaties over zichzelf zeggen. Ze gaan meer en meer af op wat er binnen hun sociale netwerk (off- en online) aan opinies wordt gedeeld.
-
Boek: Dit is GEEN economische crisis
Niet meteen een boek om in Vakblad Fondsenwerving over te schrijven. Natuurlijk, langzaam maar zeker lijken fondsenwervende instellingen ook last te krijgen van deze crisis. Maar daar kun je verder als goed doel weinig aan doen, toch? En wat moet je dan met zo'n boek?
-
“Je wilt onderdeel zijn van een successtory”
De Sales Management Association (SMA) verkoos Thiemo van Spellen, van zakelijkepostbezorger Sandd, onlangs tot commercieel directeur van het jaar. Rudolph Strickwold, directeur van Stichting Hulphond Nederland, werd tweede.
-
Nieuws
Zomaar een paar actuele gebeurtenissen. Geven in Nederland liet recent zien, dat de inkomsten van de goede doelen stevig onder druk staan. Het zijn geen gemakkelijke tijden voor fondsenwervers, juist nu een groeiend beroep wordt gedaan op hun organisaties.
-
CBF drijft spot(je) met goede doelen
Shot vanuit huis, door voordeur naar buiten, gericht op blije dame (rood jasje).
Voiceover: "Dit is iemand die werft voor een goed doel dat te vertrouwen is."
Shot vanuit huis, door voordeur naar buiten, gericht op andere blije dame (blauw jasje).Voiceover:
"En dit is iemand die werft voor een goed doel dat niet te vertrouwen is."Voiceover vervolgt:
"Lastig he?"
"Goede doelen met het CBF-keurmerk, voldoen aan strenge kriteria."
"Weet waarvoor je geeft."
"Kijk op cbf.nl" -
Goede doelen communiceren slecht over nalaten
Goede doelen communiceren vaak maar zeer matig met potentiële erflaters. Dat blijkt uit een inventarisatie door het Instituut Goed Nalaten.
-
Bellen moet beter
Met de toenemende regelgeving staat het bellen voor goede doelen onder druk, terwijl het nog altijd heel belangrijk is voor fondsenwervende instellingen. Is er wel genoeg kennis is bij de fondsenwervende instellingen?
-
Fundraising Day 2013
Vakblad Fondsenwerving is voortaan medeorganisator van Fundraising Day, de Belgische variant van onze Nationale Vak-dag Fondsenwerving. Dat past goed in onze plannen om de komende jaren meer aandacht te besteden aan onze Belgische lezers. Met enkele tientallen standhouders, een goed gevuld congresprogramma (Nederlands, Engels en Frans) en zo'n driehonderd deelnemers, is het de belangrijkste fondsenwervings-event in België.
-
'Zonder vonk kun je anderen nooit overtuigen'
In haar nieuwe en vierde boek Vonk! Fondsen werven met hoofd en hart, vertelt Petra Hoogerwerf hoe je je enthousiasme kunt inzetten om fondsen te werven.
-
Maandblad
Het gat tussen het vorige nummer (november vorig jaar) en dit Vakblad hebben we bewust laten vallen. Want vanaf dit nummer verschijnt Vakblad Fondsenwerving voortaan elke maand (m.u.v. de twee zomermaanden). De verandering naar een maandblad zorgt ervoor dat we de aanzwellende stroom informatie en artikelen voor fondsenwervers en hun instellingen beter de baas kunnen. Met het opschakelen van zes naar tien maal per jaar, gaan we dwars tegen de stroom in. Dat maakt het des te leuker. Dat we daarnaast ook veel meer digitaal gaan doen, maakt het nog leuker.
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 20
- 21
- 22
- ...
- 24
- Volgende pagina