Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Commerciële wervingsbureaus
-
Goede Doelen Nederland: ‘Berichtgeving EenVandaag over wervingsbureaus eenzijdig’
In een reactie op het item van EenVandaag over de winst die wervingsbureaus maken bij het werven van donateurs zegt Goede Doelen Nederland de berichtgeving eenzijdig en ongenuanceerd te vinden. Dat schrijft de brancheorganisatie in een bericht op haar website. In dat bericht licht Goede Doelen Nederland ook toe hoe huis-aan-huiswerving binnen de sector georganiseerd is en hoe het toezicht daarop is geregeld.
-
Wervingsbureaus staan ter discussie na item in EenVandaag
Commerciële wervingsbureaus verdienen miljoenen met deur-aan-deur donateurswerving en straatwerving, schrijft EenVandaag op basis van eigen onderzoek. De wervers, vaak studenten, ontvangen gemiddeld 120 euro voor elke donateur die ze werven voor het goede doel. ‘Bij de werving van donateurs voor goede doelen blijven grote bedragen aan de strijkstok hangen van commerciële bureaus.’