Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Vakdag 2023 - Workshops: Fiscale maatregelen, het onderhouden en optimaliseren van Salesforce & De kracht van e-mail en social media

Nieuws

13 september 2023

Op de Vakdag fondsenwerving 2023 zal een grote variatie aan workshops worden gehouden. Deze zetten we in aanloop naar de dag, op 26 september, in de spotlights. Vandaag de volgende drie sessies: een presentatie over het onderhouden en optimaliseren van Salesforce, het effect van fiscale maatregelen op particulier geefgedrag en de kracht van e-mail en social media.

door Redactie Vf

Het effect van fiscale maatregelen op particulier geefgedrag

Sprekers: Remco Keij & Wilbert van Vliet (HVK Stevens)

 

Vanouds probeert de overheid fondswerving fiscaal te steunen. In Nederland doen we dat door middel van de giftenaftrek, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen gewone en periodieke giften. Met name deze laatste giften zijn de laatste tijd in opspraak. Deze giften zouden door zeer vermogenden worden misbruikt. Het kabinet kwam te vlot met een reactie: de giftenaftrek moest worden ingeperkt voor de hele grote giften (meer dan 250.000 euro). Allengs werd de argumentatie voor de maatregel gewijzigd. Een argument dat de staatssecretaris een paar keer naar voren liet komen, was dat de giftenaftrek toch eigenlijk niet helpt.

Hierover gaan Remco Keij en Wilbert van Vliet in gesprek met Vakdagbezoekers. Als belastingadviseurs adviseren zij regelmatig over giftenaftrek en anbi-regeling en dan zien we dat fiscale regels giften kunnen stimuleren. Praktische vragen en ervaringen over die regeling kunnen dan worden besproken. Tegelijk horen we graag van fondswervers of en hoe zij de fiscale maatregelen gebruiken om meér giften te werven. Heeft de giftenaftrek effect? Of is deze te complex? Helpt een fiscale stimulans als deze in de praktijk bij het maken van keuzes? Werkt de giftenaftrek bij vermogenden weer anders dan bij kleine gevers? Verwachten we een terugloop van major donors door de nieuwste maatregelen en het ongunstigere politieke klimaat?

Doel is samen tot een conclusie te komen over het geefgedrag van particulieren en het effect van fiscale maatregelen. De sessie zou vervolgens zelfs een aanzet kunnen worden voor maatschappelijk debat: niet vanaf de (Haagse) tekentafel, maar vanuit de praktijk. Juist fondsenwervers krijgen immers te zien welke keuzes gevers maken.

Haal je ticket voor de Vakdag nu in huis!

Salesforce implementatie voltooid! Missie volbracht!...?

Sprekers: Alex Wijnands & Marnix van der Graaff (Ebicus)

 

Na de initiële implementatie van Salesforce komen veel organisaties voor een reeks uitdagingen te staan. Gewenste innovaties, uitbreidingen en verbeteringen blijken vaak complex te zijn en er blijkt vaak zeer specifieke kennis en ook multidisciplinaire expertise nodig. Met elke uitbreiding wordt de applicatie tegelijkertijd moeilijker te onderhouden. Het doorvoeren van verbeteringen en innovaties gaat steeds minder snel en kost tegelijkertijd steeds meer geld. De verwachtingen blijven achter bij de ooit gestelde doelen en gemaakte beloftes.

In deze interactieve presentatiesessie bespreken Alex Wijnands en Marnix van der Graaff alle vragen rondom het onderhouden en optimaliseren van je Salesforce omgeving in het algemeen en je fondsenwervingsproces in het bijzonder.

In de week van 11 september starten de voorinschrijvingen voor de Vakdagsessies!

Versterk je impact: de kracht van e-mail en social media voor goede doelen

Spreker: Marthijn Dam Wichers (Spotler).


Tijdens deze demo-sessie ontdek je hoe je met Spotler op een gebruiksvriendelijke manier relevant en persoonlijk kan communiceren door uitgebreide segmentatie- en personalisatiemogelijkheden, en hoe je in de nieuwe e-maileditor de mooiste content maakt voor bulkmails en geautomatiseerde campagnes. Daarnaast krijg je inspiratie hoe Wakker Dier al jaren succesvol Spotler inzet voor hun verschillende marketing en communicatie uitingen.

Tot slot ervaar je hoe Spotler social marketeers de mogelijkheid biedt om gevat te zijn en converterende social posts te doen vanuit één platform. En dat niet alleen; je kunt vanuit hier ook per kanaal direct de interactie aangaan met volgers en mensen die reageren op je posts. De demo wordt gegeven door Marthijn Dam Wichers.

Meer over Wilbert van Vliet Vakdag Fondsenwerving Social Media E-mail Salesforce Fiscale regelingen HVK Stevens Remco Keij Vakdag 2023 Alex Wijnands Ebicus Marnix van der Graaff Marthijn Dam Wiggers Spotler

Advertentie

Procurios /Fundraising CRM voor goede doelen
Close