Na een succesvolle poster- en televisiecampagne die startte in september 2011, is de bekendheid met de dodelijke zenuwziekte ALS gestegen naar 86 procent. Tijd voor de tweede stap, zegt directeur Eric Nolet van Stichting ALS: een directmailactie die in september huis aan huis wordt verspreid.
'Want ik ben inmiddels overleden', de laatste zinsnede van het reclamespotje, dendert de huiskamer binnen. De confronterende campagne om de zenuwziekte ALS meer bekendheid te geven is bejubeld en verafschuwd. Voor de meeste nabestaanden is de confrontatie in de openbare ruimte met een overleden dierbare verschrikkelijk, maar de aandacht voor het probleem geweldig. De reclames sleepten allerlei prijzen in de wacht.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!