Vf Branded Content
Vf Branded Content is de commerciële content op Vakblad fondsenwerving. De inhoud valt buiten de redactionele verantwoording van Vakblad fondsenwerving.
Ook ouderen steeds meer op internet
Veel goede doelen twijfelen of het internet een geschikte manier is om fondsen te werven bij een oudere doelgroep. Cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek vandaag heeft gepubliceerd tonen aan dat deze doelgroep zich wel degelijk op het internet begeeft – en dat hun aantal nog altijd groeiende is.
In de categorie van 65 tot 75 jarigen heeft 57% thuis toegang tot het internet. In 2004 was dit nog maar 41%, waarmee duidelijk wordt aangetoond dat het internetgebruik in deze categorie senioren nog altijd groeiende is. In de categorie 45 tot 65 jarigen heeft 91% van de ondervraagden toegang tot het internet zo meldt het CBS. Goede doelen die nog twijfelden of hun doelgroep op het internet zou zitten, kunnen op basis van deze gegevens bepalen dat er wel degelijk gesurft wordt door de (iets) oudere Nederlanders.
Zonder enige twijfel zitten organisaties die zich richten op jongeren en jonge volwassen goed: liefst 98% van de Nederlanders tussen de 12 en 25 heeft thuis een internetaansluiting! Procentueel gezien is Nederland koploper in Europa als het gaat om het aantal internetaansluitingen per huishouden.
Bron: Centraal Bureau voor de Statistiek / Bratpack internetdiensten