Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Berichten over Enquête

  • NDP: Donateursvertrouwen eind 2020 gestabiliseerd

    21 januari 2021

    De daling van het donateursvertrouwen die in juni, vermoedelijk als gevolg van de coronacrisis, is ingezet, is in de laatste maanden van 2020 een halt toegebracht. Dat betekent dat men niet optimistischer, maar ook niet pessimistischer zijn geworden over hun eigen geefgedrag en het Nederlandse geefklimaat, blijkt uit de resultaten van de enquête onder het Nederlandse Donateurspanel (NDP) die ieder kwartaal wordt gehouden door WWAV, het CBF en onderzoeksbureau Kien. Ditmaal werden de respondenten ook gevraagd naar de onderwerpen die wat hen betreft aandacht verdienen in 2021 en naar de perceptie goede doelen op social media.

    Lees meer over "NDP: Donateursvertrouwen eind 2020 gestabiliseerd"
  • ‘Gebrek aan filantropische cultuur bij non-profits staat groei in de weg’

    1 oktober 2020

    Een gebrek aan ‘filantropische cultuur’ binnen een non-profit gevolgen kan hebben voor de groei van inkomsten, blijkt uit onderzoek van trainings- en onderzoeksbureau Institute for Sustainable Philanthropy (IFSP). In het donderdag verschenen rapport zijn 325 fondsenwervers van over de hele wereld ondervraagd over de organisatie waarin zij werken, planningsprocessen en fondsenwervende prestaties. De vergaarde data wijst uit dat strategische planning grotere groei van inkomsten, donateursbehoud en fondsenwerversvertrouwen teweegbrengt. Cohesie binnen de organisatie, betrokkenheid van het bestuur en een uitgeschreven planning zijn daarbij vitaal.

    Lees meer over "‘Gebrek aan filantropische cultuur bij non-profits staat groei in de weg’"
  • VU Amsterdam zoekt deelnemers onderzoek gebruik data en technologie tijdens corona

    21 juli 2020

    Nederland is een van de zes landen dat meedoet aan het internationale onderzoek ‘Nonprofit Trends Survey’ naar het gebruik van data en technologie tijdens de coronacrisis. De Vrije Universiteit in Amsterdam is bij de vergaring van de Nederlandse data betrokken.

    Lees meer over "VU Amsterdam zoekt deelnemers onderzoek gebruik data en technologie tijdens corona"
  • Help mee aan onderzoek DDMA naar impact corona op e-mail als wervingskanaal

    13 mei 2020

    De DDMA Commissie E-mail is een onderzoek gestart naar de invloed van het coronavirus op het wervingskanaal e-mail. Met een enquête vraagt brancheorganisatie voor data en marketing DDMA naar de gevolgen van de crisis voor onder meer budgetten, hoe het kanaal ingezet wordt en of de open- en klikratio’s van mailings zijn veranderd. Het geluid van fondsenwervers is bij deze enquête ook van belang.

    Lees meer over "Help mee aan onderzoek DDMA naar impact corona op e-mail als wervingskanaal"
  • Goede Doelen Nederland doet quick scan bij leden: tachtig procent ziet nu al terugloop inkomsten

    9 april 2020

    Er wordt in deze crisistijd een groot beroep gedaan op de goededoelensector. Het Rode Kruis heeft een enorme hulpoperatie opgezet, Sanquin zamelt bloedplasma in, ontwikkelingshulpgroepen maken zich hard voor vluchtelingen en mensen in een zwak gezondheidssysteem en (mentale) gezondheidsorganisaties doen op allerlei manieren aan voorlichting. Toch maakt het merendeel van de goede doelen zich zorgen over de toekomst, blijkt uit een ‘quick scan’ van Goede Doelen Nederland onder haar leden.

    Lees meer over "Goede Doelen Nederland doet quick scan bij leden: tachtig procent ziet nu al terugloop inkomsten"
  • Invullers Donatietest CBF geven het liefst aan kleine Nederlandse doelen

    24 februari 2020

    Nederlandse donateurs geven het liefst aan een kleinschalig doel in eigen land, blijkt uit verzamelde data rond de Donatietest van het CBF, Toezichthouder Goede Doelen, die door ongeveer 3.000 mensen is geraadpleegd.

    Lees meer over "Invullers Donatietest CBF geven het liefst aan kleine Nederlandse doelen"
  • Donateursvertrouwen blijft stabiel ondanks kelderend consumentenvertrouwen

    2 mei 2019

    Voor het eerst staan de pieken en dalen van het donateursvertrouwen niet grofweg gelijk aan de consumentenvertrouwen-index. De geefbereidheid heeft niet te lijden onder het kelderende consumentenvertrouwen, blijkt uit de resultaten van de recentste enquete van WWAV en het CBF aan het Nederlands Donateurspanel. De index donateursvertrouwen, die aangeeft hoe bereid mensen zijn aan goede doelen te geven, verandert met een daling van -7 naar -9 nauwelijks ten opzichte van de vorige meting.

    Lees meer over "Donateursvertrouwen blijft stabiel ondanks kelderend consumentenvertrouwen"
Close