Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Claire van Teunenbroek
-
Vakdag 2023 - Workshops: Crowdfunding en relatiemanagement & Supporter Experience Framework
Op de Vakdag fondsenwerving 2023 zal een grote variatie aan workshops worden gehouden. Deze zetten we in aanloop naar de dag, op 26 september, in de spotlights. Vandaag de volgende twee sessies: een interactieve sessie over de rol van relatiemanagement bij crowdfunding, en een workshop over de pijlers van het Supporter Experience Framework.
-
Geven in Nederland 2022: Bedrijfsleven had in 2020 groter aandeel in filantropie dan huishoudens
Nederland schonk in 2020 in totaal 5,6 miljard euro aan goede doelen en het bedrijfsleven gaf voor het eerst meer dan de huishoudens. Die resultaten presenteerde het onderzoeksteam van het Centrum Filantropische Studies aan de Vrije Universiteit Amsterdam donderdag 16 juni aan een goed gevulde aula, in het kader van het tweejaarlijkse onderzoek Geven in Nederland. Uit de trends blijkt ook dat corona een flinke invloed heeft gehad op sommige elementen van het Nederlandse geefgedrag.
-
Derde Vakblad fondsenwerving van 2022 verschijnt dinsdag 21 juni
Volgende week dinsdag 21 juni verschijnt alweer de derde editie van het Vakblad fondsenwerving van 2022. Vanaf die dag verschijnen alle stukken uit het blad natuurlijk ook online. Met deze keer aandacht voor de aanstaande Vakdag fondsenwerving, de opkomst van de hybride collecte, de duurzame sportevenementen van het Ronald McDonald Kinderfonds, fondsenwerven bij zorgboerderijen en een sportbond en nog veel meer!
-
Vakdag 2022: Paneldiscussie 2 - Talkshow 'Het Nieuwe Geven'
Tijdens de Vakdag fondsenwerving gaan we op zoek naar de blinde vlekken in Nederland wat betreft donateurs en vrijwillige inzet. Hoe zit het met de geefbereidheid van mensen met een religieuze en migratieachtergrond? Maar ook: hoe stimuleer je mensen uit jonge generaties te doneren. En hoe kun je samenwerken met mensen die liever zelf willen bepalen welke projecten zij steunen? Waarom is crowdfunding zo aan het groeien? Ontdek wat de motieven en behoeften van deze gevers zijn en hoe je hen kunt verbinden aan jouw organisatie tijdens de talkshow 'Het Nieuwe Geven'.
-
Vakdag fondsenwerving 2022: inschrijvingen open, site gelanceerd
De Vakdag Fondsenwerving vindt dit jaar plaats in Amersfoort op 23 juni van 10.00 tot 17.00 uur. Nu het weer mag ben jij er toch ook bij? Inschrijven kan vanaf nu op de nieuw gelanceerde website: vakdagfondsenwerving.nl. Meld je nu aan voor een dag vol inspiratie, kennisuitwisseling en nieuwe perspectieven. De dag wordt gezamenlijk georganiseerd door Goede Doelen Nederland en het Vakblad fondsenwerving.
-
Geven in Nederland 2022 zoekt participanten met ervaring online werven
Voor het sectoronderzoek naar de stand van de filantropie in Nederland is het onderzoeksteam achter Geven in Nederland 2022 op zoek naar mensen die hun ervaringen willen delen over online wervingsacties. ‘We zijn specifiek op zoek naar mensen die een crowdfundingsproject (donation- of reward-based), online collecte of actieplatform hebben gestart.’ De interviews zouden in maart plaatsvinden.
-
Claire van Teunenbroek wint prestigieuze onderscheiding voor dissertatie
Claire van Teunenbroek heeft met haar dissertatie over de effectiviteit van sociale informatie bij de beïnvloeding van het geefgedrag de 'Gabriel Rudney Memorial Award for Outstanding Dissertation in Nonprofit and Voluntary Action Research' in de wacht gesleept. Deze prestigieuze onderscheiding wordt jaarlijks uitgereikt aan het beste proefschrift ter wereld dat bijdroeg aan de ontwikkeling van academisch onderzoek naar de werking van de non-profitsector.
-
Onderzoekers VU publiceren research naar sociale informatie en geefgedrag
Drie onderzoekers verbonden aan de Vrije Universiteit in Amsterdam: Claire van Teunenbroek, René Bekkers en Bianca Beersma, hebben een onderzoek gepubliceerd naar de effectiviteit van sociale informatie bij de beïnvloeding van het geefgedrag. Heeft het nut om informatie te delen over hoeveel men doneert? De conclusie: het delen van sociale informatie heeft een licht positief effect, maar is ‘geen wondermiddel’.