Chiel wilde een keurmerk oprichten voor de goede doelen. Daarmee konden de Nederlandse goede doelen zich onderscheiden. En het CBF kreeg nieuwe inkomsten uit keurmerkactiviteiten. Mij vroeg Chiel om de goede doelen warm te maken voor zo’n keurmerk. En zo is het ook gegaan. Chiel ging met zijn bestuur aan de slag met de ontwikkeling van een keurmerk. En we maakten de achterban ervoor warm. Ik herinner me nog een volle zaal met goede doelen die ik toesprak in het oude en later verbrande Rosarium, in het Amstelpark in Amsterdam. Ik herinner me ook dat ik toen gezegd heb dat een keurmerk geen methode is om andere spelers van het veld te werken, maar dat het een overeenkomst is met het gevende publiek.
Word lid van Vf & fondsenwerving.nl en krijg direct toegang
✔ Onbeperkt toegang tot alle content op fondsenwerving.nl
✔ Korting op diverse opleidingen en trainingen
✔ Kosteloze toegang tot de Vakdag fondsenwerving. Dit jaar (2024) op 17 september in het Beatrix Theater!