Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Database Marketeer - MS Dynamics

Database Marketeer - MS Dynamics

Geplaatst op
20-11-2024
Functie
Database Marketeer - MS Dynamics
Organisation
CARE Nederland
Standplaats
Den Haag / hybride
Opleidingsniveau
HBO/WO
Uren
32
Soort
Salarisindicatie
3.679 - 5.138 EUR (o.b.v. fulltime)

Ben jij een ambitieuze en gedreven Database Marketeer die bij wil dragen aan een wereld zonder armoede? Adem jij data en wil je impact maken binnen het fondsenwervende team van CARE? Dan zoeken wij jou!

Waarom CARE Nederland?

Wij zijn CARE Nederland, onderdeel van CARE, een internationale ontwikkelingsorganisatie actief in meer dan 100 landen wereldwijd. Voortgekomen uit Amerikaanse voedselhulp aan Europa na de Tweede Wereldoorlog, zetten we ons inmiddels al bijna 80 jaar in voor hen die dat het hardst nodig hebben.

CARE ondersteunt mensen op de moeilijkste plekken ter wereld bij het opbouwen van een beter bestaan. We bestrijden armoede door ongelijkheid tegen te gaan. Dit doen we door noodhulp te verlenen, te werken aan gelijke rechten voor vrouwen en gemeenschappen weerbaar te maken tegen de effecten van klimaatverandering en natuurgeweld door ze te ondersteunen bij het opbouwen van een duurzaam bestaan. Onze aanpak kenmerkt zich door maatwerk: in overleg met lokale partners en bewoners bepalen we wat nodig is en wat werkt. Want alleen samen bereiken we duurzame resultaten.

Het team fondsenwerving & communicatie draagt zorg voor fondsenwervende inkomsten van verschillende typen donateurs en overziet CARE’s positionering en corporate communicatie.

Wat ga je doen?

Als Database Marketeer werk je nauw samen met de verschillende fondsenwervers binnen het team fondsenwerving & communicatie. Je ondersteunt en adviseert hen bij het uitvoeren van campagnes en zorgt dat het ‘data driven’ deel van de fondsenwervende strategie vorm krijgt. Dit vertaalt zich onder andere in onderstaande werkzaamheden:

  • Gebaseerd op de wensen van de fondsenwervers en op inzichten uit eerdere campagnes, lever je standaard en ad-hoc selecties op ten behoeve van online-, email- en telemarketingcampagnes.
  • Je werkt toe naar het zoveel mogelijk automatiseren van standaard processen.
  • Je richt samen met je collega’s ‘donateurstraatjes’ in zoals bedankt- en welkomsttrajecten en zorgt dat de resultaten daarvan gemonitord kunnen worden.
  • Je ontwikkelt rapportages op het gebied van onder andere fondsenwervende inkomsten, in- en uitstroom van donateurs en campagneresultaten en deelt deze met de fondsenwervers.
  • Je monitort en bent operationeel verantwoordelijk voor kritische processen zoals het uitvoeren van de incasso, verwerken van de donaties en het inlezen van adresbestanden en stuurt externe bureaus aan bij eventuele verstoringen.
  • Je kunt koppelingen maken tussen systemen (CRM, website, partners, externe tooling).
  • Je analyseert het gedrag van bestaande en potentiële donateurs en doet op basis daarvan (verbeter-) voorstellen om meer data gedreven te kunnen werken.

Wat heb jij in huis?

  • Je hebt aantoonbare, relevante werkervaring in het werken met Microsoft Dynamics CRM als database beheerder, marketeer of analist
  • Je bent analytisch sterk en kunt jouw inzichten vertalen naar bruikbare adviezen
  • Daarnaast ben je positief, enthousiast, proactief en resultaatgericht
  • Je denkt in kansen, denkt actief mee om de fondsenwervende doelstellingen te behalen en durft afgewogen risico’s te nemen.
  • Je werk- en denkniveau staan gelijk aan hbo/wo.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring of affiniteit met fondsenwerving binnen (internationale) goede doelenorganisaties.
  • Je herkent jezelf in onze kernwaarden: Respect, Betrouwbaarheid, Betrokkenheid en Kwaliteit.

CARE heeft een zero-tolerance-beleid ten aanzien van seksuele uitbuiting en misbruik en kindermishandeling en neemt alle zorgen en klachten over seksuele uitbuiting en misbruik en kindermishandeling waarbij CARE-medewerkers en aanverwant personeel betrokken zijn, serieus.

Wat biedt CARE Nederland?

  • Een bevlogen team van fondsenwervers en communicatiespecialisten waar veel ruimte is voor eigen inbreng.
  • Mogelijkheid tot hybride werken (50% thuis, 50% kantoor).
  • Een aanstelling van één jaar (met mogelijkheid tot verlenging).
  • Een bruto maandsalaris gebaseerd op BBRA-schaal 9 (inschaling afhankelijk van relevante werkervaring): EUR 3.679 – EUR 5.138 (o.b.v. fulltime).

Solliciteren?

Ben je geïnteresseerd in deze functie en voldoe je aan het gezochte profiel, dan kun je via deze link je sollicitatie versturen, uiterlijke deadline is vrijdag 13 december 2024.

Close