Lid worden van Vf? Meld je nu aan

LID WORDEN

Advertentie

MIC: Fondsenwerving met het bereik van social media en het gemak van een betaalverzoekje

Consumentenbond: ‘Goede doelen maken online opzeggen makkelijker’

Nieuws

19 september 2022

In reactie op een onderzoek van de Consumentenbond naar hoe moeilijk het is om online op te zeggen bij verschillende bedrijven en goede doelen hebben vooral de non-profits stappen gezet om dat makkelijker te maken.

Beeld ter illustratie.
Beeld ter illustratie.

door Redactie Vf

De Consumentenbond deed in april dit jaar onderzoek naar de opzegmogelijkheden bij 123 verschillende bedrijven. Destijds was het bij een kwart van de gevraagde organisaties moeilijk om een abonnement of contact op te zeggen. Naar aanleiding van het onderzoek beloofden verschillende van de onderzochte organisaties beterschap.

Goede doelen lijken die belofte goed te hebben ingevuld, aldus de Consumentenbond. ‘Het is fijn dat volgens de Consumentenbond vooral bij goede doelen een kentering te zien is’, reageert Margreet Plug, directeur van Goede Doelen Nederland tegen NU.nl. ‘Negen van de elf door de Consumentenbond benaderde goede doelen laten nu duidelijk weten dat je online kunt opzetten.’ 

‘Wij adviseren goede doelen onder meer om de online opzegpagina overzichtelijk en makkelijk vindbaar te maken. Bij een opzegging dient dit schriftelijk of per mail door het goede doel te worden bevestigd.’

Bron: Nu.nl
Meer over opzegging opzegging abonnement Goede Doelen Consumentenbond Margreet Plug NU.nl

Advertentie

Advertentie

Advertentie

Close