Lid worden van Vf? Meld je nu aan
Berichten over Marketing
-
Zestig jaar Socutera gevierd in Beeld & Geluid
Socutera vierde donderdag 17 oktober haar zestigjarig bestaan met een jubileumsfeest in Beeld & Geluid in Hilversum. Er werd teruggekeken op zes decennia reclame voor goede doelen op de Nederlandse tv en gesproken over het binden van mensen aan non-profitorganisaties en het bereiken van de jongere generatie.
-
State of Marketing for Non-profits: innovatie belangrijk, maar nog weinig écht sterke presteerders
Het werk van de marketeer in de goededoelensector verandert, zoals ook het geval is in andere functies, aan de lopende band. Ze hebben meer tools, technologie en data dan ooit en worden geacht om in real-time en via meerdere kanalen te werken. Tegelijkertijd worden ze geconfronteerd met uitdagingen, zoals personeelstekorten en budgettaire beperkingen. Toch zegt 77% van de marketeers dat hun werk nu meer waarde biedt dan een jaar geleden, blijkt uit het ‘State of Marketing for Non-profits’ rapport van Salesforce for Nonprofits.
-
Neem deel aan onderzoek naar relatie organisatiestructuur en marketingstrategie goede doelen
Hoe je een succesvol fondsenwervend goed doel bouwt. Dat is de titel van het onderzoek dat nu zowel nationaal als internationaal wordt uitgevoerd. Er is veel over goede doelen en de fondsenwervende kanalen geschreven, maar de relatie tussen organisatiestructuur en marketingstrategie is niet eerder onderzocht. Tot nu.
-
'Ontwikkel ethisch beleid voor gebruik beeld beneficiënten voor fondsenwerving'
Alle goede doelen zouden ethisch beleid moeten ontwikkelen voor de manier waarop ze verhalen van de gebruikers van hun diensten in fondsenwervende- en marketinguitingen gebruiken. Beneficiënten dienen meegenomen te worden in de besluitvorming rond het gebruik van uitingen waarin zij met hun verhalen voorkomen, en fondsenwervers moeten erop toezien dat dat gebeurt. Die aanbeveling wordt gedaan in een artikel in het Journal of Philanthropy and Marketing dat pleit voor een nieuwe manier van denken over de framing van beneficiënten.
-
Projecten uit charitatieve sector genomineerd voor SponsorRing 2019
Zes sponsorsamenwerkingen uit de charitatieve sector zijn genomineerd om een SponsorRing 2019 te winnen. Zij werden door een vakjury uitgekozen uit een groep van 47 inzendingen. De winnaars worden op maandag 25 november in Postillion Amsterdam bekroond.
-
Marketingcampagne #myfirstblood van Sanquin wint twee bronzen Esprix's
Sanquin heeft twee bronzen Esprix's mee naar huis genomen voor hun campagne #myfirstblood. De bloedbank kreeg de prijs voor succesvolle marketingcommunicatiecampagnes op 18 april uit handen van gastheer Wilfried de Jong in Hotel Arena in Amsterdam.
-
Marketingcampagne #myfirstblood van Sanquin genomineerd voor Esprix
Sanquin’s campagne #myfirstblood is in twee categorieën genomineerd voor een Esprix, een award voor de meest succesvolle marketingcommunicatie campagnes. De jury maakt op 18 paril tijdens de uitreiking in Hotel Arena (Amsterdam) bekend met welke kleur – goud, zilver of brons – de nominaties zijn bekroond.